Gå til innhold

Bygge Stasjonær til Autocad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det jeg har hørt tidligere er at antall shadere har litt å si på hvor "snappy" det er, men at grafikkminne ofte er problemet med forbrukerkort om du vil jobbe med større prosjekter.

Da blir det GTX 560 Ti med 2GB VRAM, da GTX 570 ikke har kommet med 2.5GB enda og GTX 580 med 3GB koster nesten 4500 kr.

Jeg kan ta feil her altså, men etter litt rask browsing finner jeg flere tråder som denne. Det meste tyder på at "vanlige" kort fungerer like bra.

Ellers er det greit nok:

i5-2500k eller i7-2600k

P8Z68-V, eventuelt PRO-utgaven om man ønsker flere IO-porter.

8GB eller 16GB DDR3 CL9 1600MHz.

Spinpoint F3 1TB

Intel SSD 510 series 128GB, eller Crucial M4 64GB / OCZ Agility 3 60GB / Intel 320 80GB om du ønsker å spare litt her.

Seasonic M12-II 520W, som er stille og av god kvalitet. Andre 500-550W PSUer vil holde i massevis så lenge de er av god kvalitet.

Fractal Design Define R3

Dustin og Netshop pleier å ha de beste prisene, men komplett.no kan i enkelte tilfeller være billigst.

Lenke til kommentar

Ok, det jeg har hørt tidligere er at antall shadere har litt å si på hvor "snappy" det er, men at grafikkminne ofte er problemet med forbrukerkort om du vil jobbe med større prosjekter.

Da blir det GTX 560 Ti med 2GB VRAM, da GTX 570 ikke har kommet med 2.5GB enda og GTX 580 med 3GB koster nesten 4500 kr.

Jeg kan ta feil her altså, men etter litt rask browsing finner jeg flere tråder som denne. Det meste tyder på at "vanlige" kort fungerer like bra.

Ellers er det greit nok:

i5-2500k eller i7-2600k

Spinpoint F3 1TB

Intel SSD 510 series 128GB, eller Crucial M4 64GB / OCZ Agility 3 60GB / Intel 320 80GB om du ønsker å spare litt her.

Seasonic M12-II 520W, som er stille og av god kvalitet. Andre 500-550W PSUer vil holde i massevis så lenge de er av god kvalitet.

Fractal Design Define R3

Dustin og Netshop pleier å ha de beste prisene, men komplett.no kan i enkelte tilfeller være billigst.

Regner med at du mener han trenger quadro kort istede for vanlige skjermkort til autocad, noe ala de man finner her.

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

her.

Ellers er det greit nok:

i5-2500k eller i7-2600k

Spinpoint F3 1TB

Fractal Design Define R3

Regner med at du mener han trenger quadro kort istede for vanlige skjermkort til autocad, noe ala de man finner

Lenke til kommentar

Er det vesentlig mye bedre med en Xeon i forhold til i7 ?

Ytelsesmessig er Xeon E3-1270 og i7 2600k like, og de er basert på samme prosessorarkitektur og samme CPU-kjerne - men med et par vesentlige forskjeller. Core i7 har (i dette tilfellet) integrert GPU (unødvendig ballast for en DAK-PC!), mens Xeon E3-1270 ikke har det. Xeon har i tillegg støtte for ECC RAM, som kan være bra for maskinens stabilitet. Begge deler anser jeg som fordeler for Xeon, når man skal kjøre et tungt DAK-program, som uansett bør ha et Quadro grafikkort (evt. FireGL) for å fungere optimalt under Windows.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...