Terje Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Link til demoversjonen: http://digit.terje.raw.no NB: Vi har litt småissues å fikse i forhold til innloggingen på http://digit.terje.raw.no. Det kan være at enkelte av innloggingene ikke er synkronisert slik at en ikke får logget på før vi har fått ordnet det. Uansett, det er e-postadressen og passordet en logger seg på med på diskusjon.no som eventuelt skal virke Innspill? Gjerne opprett egne tråder som omhandler spesifikke ting, dersom dere føler for det.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Få enten fotonyheter eller kolonnen med arkiv over på venstresiden av body? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hvordan logger vi inn? Innlogginsvinduet (under en debug fane) spør etter epost adresse og passord, mens i denne posten påstås det at det skal logges inn med forum brukernavn og passord. Ingen av delene virker for meg ... Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 http://digit.terje.raw.no er demoversjon http://digit.no er dagens versjon Hvordan logger vi inn? Innlogginsvinduet (under en debug fane) spør etter epost adresse og passord, mens i denne posten påstås det at det skal logges inn med forum brukernavn og passord. Ingen av delene virker for meg ... Da må jeg moderere meg litt, her skal en altså (iallefall foreløpig) logge inn med samme e-postadresse og passord som det en kan gjøre når en logger inn i forumet. Men du sier at det ikke fungerer? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Da må jeg moderere meg litt, her skal en altså (iallefall foreløpig) logge inn med samme e-postadresse og passord som det en kan gjøre når en logger inn i forumet. Men du sier at det ikke fungerer? Det kan være fordi jeg er en gammel diskusjonsbruker slik at jeg logger inn med brukernavn og ikke e-postadresse. edit: Det virker det, når jeg taster inn riktig epost-adresse :duh: Endret 24. juni 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 NB: Vi har litt småissues å fikse i forhold til innloggingen på http://digit.terje.raw.no. Det kan være at enkelte av innloggingene ikke er synkronisert slik at en ikke får logget på før vi har fått ordnet det. Uansett, det er e-postadressen og passordet en logger seg på med på diskusjon.no som eventuelt skal virke Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hva er digit.no? Eller kan ingen få fortalt hva digit.no er - det skal oppleves? Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Digit.no er et nettsted som legger opp til at brukere legge ut og få evaluert sine favorittbilder, samt evaluere andres. Bildekritikk, rett og slett! Tidligere var det redaksjonelt stoff der, men det er nå borte. Vi jobber nå med å bygge en ny egenutviklet plattform der både akam- og digitbrukere kan trives med å kommentere bilder Akkurat nå er det bare jeg som har lagt inn mine amatørbilder, så dere må gjerne bidra! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Sweet - den nye mye omtalte kommende bildekritikken, altså. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Jepp! Dagens publiseringsløsning for digit.no sies opp i løpet av sommeren, så dette vil bli prioritert nå Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Det ser i første øyekast greit ut, blir den på noen måter implementert i Akam, eller må vi "logge" inn i et annet nettsted ? Lenke til kommentar
Terje Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Du må nok logge inn på bildekritikken uansett hvordan vi brander/stiler den. Vi kan eventuelt gjøre på akam.no skin som vi har gjort på digit.no skin; å logge automatisk inn begge steder ved innlogging. Vi har ikke lagt noen konkrete planer for design da målet for i sommer er ganske klar: Å få opp en god løsning før avtalen med digit.no's nåværende publiseringsløsning går ut. Vi er imidlertid veldig klar over at vi har per i dag to kompentente fotomiljøer i Mediehuset Tek som begge skal bli prioritert! Jeg håper dog at vi etter hvert kan snakke om ett miljø i stedet for to, enten bildekritikken heter akam.no/bildekritikk (f.eks.) eller digit. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Ser jo veldig 2001 ut. Og så er det ikke lett å vite hva det er. Bør jo stå ganske klart. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg tar ikke 2001 design på skinet så tungt; er mer interessert i få inn nødvendig funksjonalitet. Så kan bruda pyntes etterpå Noen spørsmål: Blir det en generell galleri-del og en bildekritikk del? Hos foto.no, så har de noe som kalles versjoner. Dette brukes både til å vise forskjelige versjoner av bildet, og som en enkel måte å vise bildeserier på. Vil dere støtte noe slikt? En del av oss på Akam er med i diverse utfordringer; ser dere for dere at dette er noe som integreres i bildegalleriet, eller blir det for langt på utsiden? Lenke til kommentar
amund Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det du sier innledningsvis her er det som har vært tanken vår også. Siden vi har en deadline i forhold til dagens digit.no ift. Å få opp ny løsning har vi tenkt nesten utelukkende på funksjonalitet inntil nå. Designet trenger imidlertid en oppussing, noe vi skal ta tak i senere. Om jeg leser deg riktig blir det nok bare en bildekritikk del. Med andre ord vil ikke dette være stedet for å legge ut ferie- og familiealbum. Det skal være kvalitetsbilder brukere ønsker å få tilbakemeldinger på, men vi vurderer å innføre flere nivåer for tilbakemeldinger. Vi har planer om å i starten tillate ett bilde per kalenderdag per bruker. (Ingen grense på demoversjonen) Hvis du mente gallerivisning for å se flere bilder i for eksempel "filmstripe-modus" så er det noe vi kan se videre på! Ulike versjoner av et bilde er noe vi har diskutert, men som vi ikke har fått sett så mye på enda. Hvor lett det er å implementere kommer litt an på hvordan vi skal gjøre det. Det at brukeren kan laste opp et ekstra bilde knyttet til et allerede eksisterende bilde er mye lettere enn å implementere funksjonalitet som cropping og øvrig editering rett i browser Angående utfordringer har vi tenkt litt i disse baner allerede med noe vi foreløpig kaller for "events". Når man laster opp et bilde vil man få opp en liste over aktive events, med mulighet for å knytte bildet til ett. En egen side for eventet sørger så for enkel oversikt over bildene der en kan sortere på visninger, dato og kategori. Se her: http://digit.terje.raw.no/bildegalleri/event/temadag/2 Her har det blitt valgt "Temadag: test" fra en nedtrekksfane under opplastingen. I tillegg kan vi implementere visning av "bruker A sine bilder i eventet B". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Jeg tentke ikke på en fullblods albumerstatning - det blir for voldsomt. Det er mulig at det holder med en ren bildekritikk-del; da tror jeg at tråder som månedens bilder og bildetråder etter treff blir som før. Det er forsåvidt helt OK. Det holder egentlig at versjonene lastes opp av personen som laget tråden (OP). Det er muligens interessant at andre brukere laster opp alternativer hvis OP tillater det. Ut ifra beskrivelsen din (linken virker ikke), så tror jeg at events kan håndtere månedsfestene og uke 50mm - det som er spesielt for de er en tredeling "tema" (junifest)- "dag X av Y i tema" (23. juni) - "Bruker" (tomsi42). Interessante views er vel "alle i utfordringen", "alle i dag", eller "en brukers bilder". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Retta linken nå Håper å få testet litt senere i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg