Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang til tar det før EU-kontroll blir registrert?

Kajac

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde bilen på etterkontroll i går (23.6.11) kl 8:00 hos NAF og den ble godkjent. Har kontrollseddel som beviser det. Men når jeg sjekker på vegvesenets kontrollfristside i dag, står det fremdeles sist godkjent i 2009. Hvor lang tid skal det egentlig ta før det blir oppdatert? Er litt redd for at det har skjedd en feil et sted slik at vegvesenet ikke har fått godkjenningen :ermm:

Endret av Kajac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva med denne? Her står det "Sist godkjent: 24.06.2011". Det er i dag. Hvorfor er denne oppdatert så fort, mens min bil som som ble godkjent i går fremdeles står på sist godkjent i 2009?

Bilen kan godt vera godkjent for nokre dagar sidan, sjølv om Biltilsynet har oppdatert i dag. Kor fort oppdateringa skjer avheng av så mykje: Kva datasystem nyttar verkstaden, kor tidleg på dag kom oppdateringa inn i biltilsynet sine registrer, gjekk han inn automatisk eller kom han inn manuelt, kor effektivt er biltilsynet på nett din stad, osb. Så dryg av til utpå dagen tysdag. Er ting då ikkje på plass er det på tide med ein telefon til biltilsynet og avklara om dei somlar eller om verkstaden gjer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...