Cuneax Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Maskinen går aldri tom for strøm. Skriv for å lade opp laptopen Lenke til kommentar
multisync Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Det hadde vært et push for å få fullført den boka man skriver, de oppgavene man må gjøre eller sende den mailen man egentlig burde sendt. Ikke noe filmtitting før oppgavene blir gjort, for da går batteriet tomt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Drømmemaskinen min! Alltid fult batteri Men seriøst: Jeg er skeptisk til at tastaturet kan levere nok strøm. Jeg har syklet på ergometersykkel med generator og vet at det skal en god del kraft til å produsere 60 Watt. Selv om en energieffektiv PC bare trenger en tiendel av det så er det fortsatt snakk om litt mer enn fingerbevegelser som skal til for å gi nok effekt. Da vil jeg heller ha en mekanisme som kan utnytte energien i stolvipping. Lårmuskler leverer tross alt litt mer effekt enn fingermuskler. Endret 24. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
silinox Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Ser for meg at jeg tenker å game med 20% batteri og spammer meg opp til 100% Endret 24. juni 2011 av silinox Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Ikke noe filmtitting før oppgavene blir gjort, for da går batteriet tomt Ingen filmtitting før man har plaget vettet av vennene på facebook og spammet ned IRC, google talk, OT-baren osv. Endret 24. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 For en vidunderlig teknologi! Håper dette kan pares med fremtidens prosessorer, batterier og andre godsaker slik at vi får laptoper som kanskje klarer å gå evig :-D Lenke til kommentar
Niclas Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Kommer vel da fort tastatur med to tre knapper som ikke gjør noe annet en å generere strøm... så slipper dere spamme i de sosiale mediene... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Et par dynamoer istedet for vekter i Gamingmus burde hjelpe til. Dog skeptisk til denne piezoteknologien, (enn så lenge). Det ble jo lansert en T-skjorte med dette materialet på brystet for å lade mobiltelefoner. Den baserte seg på vibrasjoner fra musikk eller støy for å danne strøm. Men det var håpløst lite man fikk ut av den. En hel helg på å lagre seks wattimer strøm. http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10095691 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 ja takk, begge deler ? om samtlige laptops i verden har dette, og man justerer laderne slik at de ikke starter lading før batteriet treffer f.eks 75-80% i "Standard-modus", så kan taste-lading leve i løpet av en arbeidsdag i det toppladings-området. De fleste ladere setter vel på bremsene rundt 90% alikevel. Nå bruker ikke en laptop allverdens strøm, men det gjør 1 milliard laptops Når man så kommer over på batteridrift, så vil tastingen kompensere for utlading, og det vil ta mye lenger tid før batteriet er tomt. Kombinerer man dette med f.eks solceller i lokket, så er det kanskje nok til at man ikke trenger å lade i de rette omgivelsene. Simen1: ta patent på den stolen din brennkvikt, og selg så ideen videre til Savö eller noe sånnt. Få strømoverføringen til å gå gjennom den matta som beskyttet gulvet under stolen, og send strømmen rett til ups'ene på serverrommet så kan man reduserer lading av hele serverrommet om man designer stolen slik at den vagler og man må bruke muskler for å holde den stabil, så slipper man ryggplager også, og får en vinn-vinn situasjon Tenker man etter er det igrunn utrolige mengder plasser man kan plassere ut micro-generatorer og skape strøm som en av fordelene. Utfordringen er å ha ett effektivt system for distribusjon og utnyttelse av denne strømmen. Hva med slike metall-sperrer som snurrer rundt, som man må gå gjennom for å komme inn/ut av lesesaler +++ på ntnu, uio, uib, osv osv ? Bevelige husker på lekeplasser ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg