Gå til innhold

Logitech Z-560 eller Altec Lansing ACS641?


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på å kjøpe meg et lydsystem til PC'en og også gjerne Xboxen min.. har sett litt på disse to 4.1 systemene til ca. 2000.. Er de noe tess? Hvilken av dem vil dere anbefale? Skulle jo helst hatt 2 innganger på den innebygde forsterkeren slik at jeg slapp å koble om fra PC til Xbox og vice versa.. er det noen pakker (i 2000 kr klassen) som har denne muligheten? Noen andre pakker dere heller vil anbefale enn de jeg har funnet her? Skal bruke som sagt til PC og Xbox og da er det litt film, musikk og spill..

 

Thomas

------------

- sett inn signatur her -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Z-560, og det gir en enorm lyd. Et sinnssykt (selv om jeg hater å bruke det ordet) trøkk. Skikkelig brutalt. De jeg har vist anlegget for, sier det imponerer. Fet, kraftig og kompakt bass. Kjennere sier det kanskje ikke gir super mellom-tone, men jeg er superfornøyd. Har t.o.m. hatt naboklager :lol: . Ingenting å si på volumet.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Hvordan er Altec på innganger da? Så vidt jeg kan se på beskrivelsen på komplett så er det 2 innganger? Men er veldig usikker på hele beskrivelsen.. er vel ganske så newbie på akkurat dette musikk-greiene.. Har Creative Inspire 5.1 5100 + Creative Extigy idag.. og synes det blir litt spakt.. :(
mener du om det er 2 plugger man må stappe i lydkortet?
Lenke til kommentar
Logic^sdz skrev:  

Hvordan er Altec på innganger da? Så vidt jeg kan se på beskrivelsen på komplett så er det 2 innganger? Men er veldig usikker på hele beskrivelsen.. er vel ganske så newbie på akkurat dette musikk-greiene.. Har Creative Inspire 5.1 5100 + Creative Extigy idag.. og synes det blir litt spakt..  

 

mener du om det er 2 plugger man må stappe i lydkortet?

 

Nei mente om det er 2 innganger i forsterkeren slik at jeg kan bruke pc og xbox "samtidig" :)

Lenke til kommentar
Logic^sdz skrev:  

Hvordan er Altec på innganger da? Så vidt jeg kan se på beskrivelsen på komplett så er det 2 innganger? Men er veldig usikker på hele beskrivelsen.. er vel ganske så newbie på akkurat dette musikk-greiene.. Har Creative Inspire 5.1 5100 + Creative Extigy idag.. og synes det blir litt spakt..  

 

mener du om det er 2 plugger man må stappe i lydkortet?

 

Nei mente om det er 2 innganger i forsterkeren slik at jeg kan bruke pc og xbox "samtidig" :)

aaah, kan sjekke når jeg kommer hjem en elleranna gang i dag.
Lenke til kommentar

Har du mulighet til å legge til en tusenlapp er vel Z-680 å foretrekke. Skulle passe perfekt til dine behov. Med Z-680 får du også Dolby Digital- og DTS -maskinvaredekoding, noe som er flott for X-boxen, DVD filmer og kanskje spesielt dersom du har et Nforce2 hovedkort med soundstorm.

Info

Test

 

...men de koster som sagt litt mer :-?

 

Jeg går med planer om å kjøpe z-680 selv i løpet av august, hvis noen mener at det er bedre alternativer der ute vil jeg gjerne høre om de også. Lurer spesielt litt på om det kanskje er smartere å kjøpe separat forsterker og høyttalere på f.eks hifi-klubben.

 

(mener ikke å "stjele" tråden din Logic^sdz)

Lenke til kommentar

hehe

 

Sjekk linkene da vel..her er et utdrag fra "info"-linken

 

Enheten kan koples til fire lydkilder samtidig, for eksempel pc, spillkonsoll, dvd- og cd-spiller samt bærbare enheter

 

De fleste anmeldelsene jeg har sett av dette systemet har vært fra seg av begeistring, her har du Tom's Hardware sin. Han er ikke fullt så imponert, men de får likevel bra score. Vil bare påpeke at jeg ikke har hørt disse høyttalerne, kanskje noen som har dem kan komme med en kommentar ? Har også hørt rykter om at denne "white noisen" som Tom nevner har blitt fikset på nyere revisjoner av høyttalerne.

Lenke til kommentar

Altec sitt 641 er my finere lyd i enn begge logitech's mener jeg. Ja det er 2 innganger på altec'n. vanlig + aux.

 

Og for de som lurer, jeg har testet både 560 og 680 fra logitech, og har selv 641.

 

+mer og finere bass en logitech

+bedre headsett utgang (bedre forsterket)

+rimligere?

 

- 4.1 lyd ikke 5.1.

Lenke til kommentar
Altec sitt 641 er my finere lyd i enn begge logitech's mener jeg. Ja det er 2 innganger på altec'n. vanlig + aux.

 

Og for de som lurer, jeg har testet både 560 og 680 fra logitech, og har selv 641.

 

+mer og finere bass en logitech

+bedre headsett utgang (bedre forsterket)

+rimligere?

 

- 4.1 lyd ikke 5.1.

 

Vanlig + AUX sier du.. dvs PC + Xbox? :) [ja jeg er nok en liten newbie]

 

Et annet pluss i Altec's favør er vel kanskje også utseende? Smakssak kanskje.. :)

Lenke til kommentar
Altec sitt 641 er my finere lyd i enn begge logitech's mener jeg. Ja det er 2 innganger på altec'n. vanlig + aux.

 

Og for de som lurer, jeg har testet både 560 og 680 fra logitech, og har selv 641.

 

+mer og finere bass en logitech

+bedre headsett utgang (bedre forsterket)

+rimligere?

 

- 4.1 lyd ikke 5.1.

 

Vanlig + AUX sier du.. dvs PC + Xbox? :) [ja jeg er nok en liten newbie]

 

Et annet pluss i Altec's favør er vel kanskje også utseende? Smakssak kanskje.. :)

 

Fullstendig mulig å koble til både pose og sekk ja :)

Lenke til kommentar

Logic^sdz skrev:

Sitat:

Altec sitt 641 er my finere lyd i enn begge logitech's mener jeg. Ja det er 2 innganger på altec'n. vanlig + aux.

 

Og for de som lurer, jeg har testet både 560 og 680 fra logitech, og har selv 641.

 

+mer og finere bass en logitech

+bedre headsett utgang (bedre forsterket)

+rimligere?

 

- 4.1 lyd ikke 5.1.

 

 

Vanlig + AUX sier du.. dvs PC + Xbox? [ja jeg er nok en liten newbie]

 

Et annet pluss i Altec's favør er vel kanskje også utseende? Smakssak kanskje..

 

 

Fullstendig mulig å koble til både pose og sekk ja

 

Har sett litt på specsene nuh.. og jeg kan bare se en inngang.. lyd inn til høyttalere fremme og lyd inn til høyttalere bak.. hvordan skal jeg da klare å koble til både PC og Xbox? :cry:

Lenke til kommentar

Er vel egentlig mest ute etter den klare fine lyden.. Så må faktisk innrømme at Altec frister mest akkurat nå.. men så er det spørsmålet ang. de tilkoblingsmulighetene da. Vil som sagt gjerne ha mulighet til å koble til både pc og xbox. ThaJaCkal sier at en kan koble til pose og sekk, men utifra spec'sene kan jeg ikke se hvordan det skal gå til..

http://www.alteclansing.com/downloads/641QCC.pdf

Hmmm... kanskje noen kan forklare meg dette? Er litt nybegynner med dette.. har hatt Crative 5100 5.1 før.. og da var det ikke mange mulighetene.. :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...