Gå til innhold

Skal oppgradere PCen litt - 3D Vision

Anbefalte innlegg

Hey! Tenker at jeg skal oppgradere pcen litt, ikke mest på delene, men kjøpe nye skjermer + ny gpu.

Skal ha NV surround setup med 3D vision. Tenkte jeg skulle kjøpe 3 stk. LG W2363D, men har ikke helt bestemt meg pga. den rare søylen under selve skjermen som kan være i veien.

Skal overklokke CPUen til ca. 3.8ghz. Den eneste delen jeg VET jeg må bytte ut for å klare å kjøre dette setupet er skjermkortet, det er verken kraftig nok og støtter heller ikke 3D.

Har sett litt på Zotac GTX590 og det ser ut til å være den beste "dealen" for meg som egentlig ikke vil strekke meg over 10k, men er oppi 11,5k nå :D. GTX580 SLI er dyrere en et GTX590 og det er ikke så veldig stor ytelsesforskjell?

Vil jeg klare å kjøre BF3 med gode grafikker når det kommer ut med GTX590? Trenger ikke være 100% maks.

Specsene mine atm:

• Case - Antec 1200
  • MOBO - Asus Rampage II Extreme
  • CPU - i7-930 @2.8ghz
  • GPU - XFX Radeon HD 5870 1gb DDR5
  • RAM - Corsair Dominator 1600MHz DDR3 6GB
  • Soundcard - Asus Xonar Essence STX
  • SSD - Intel X-25M 80GB
  • HDD - Samsung Spinpoint F3
  • DVD - Sony NEC Optiarc
  • CPU Cooler - Noctua NH-U12P SE2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken 3D løsning er det AMD har? Er det samme som nVidia 3D vision?

Og 6970 eller 580 er definitivt ikke kraftig nok for oppsettet.

Visst GTX 590 heller ikke er kraftig nok og jeg trenger mer VRAM, ville det holdt med 2 stk Zotac GTX 580 3GB? Vet ikke om det blir aktuelt ettersom det vil koste meg rundt 8k bare for GPUene.

EDIT: Ser at denne her GTX 560Ti har 2GB vram og vil koster 2.2k stk, 2 av den kunne også vært noe ettersom det er 1 GB mer VRAM enn GTX 590?

Endret av f0und
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...