Gå til innhold

Bruke tablet som universalfjernkontroll?


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se noe annet enn at dette må være en fantastisk løsning.

 

Stor touchskjerm som enkelt kan overta jobben til for eksempel en Logitech Harmony.

 

Så da lurer jeg på om dette lar seg gjøre? Et enkelt trykk for se tv og komponentene starter og går på riktige kanaler osv.

 

Kunne styre mediaportal eller xbmc fra tablet, browse musikk og filmer og enkelt starte de fra tableten.

 

Styre squezeboox fra tableten.

 

Eksempel:

 

Trykker på valget se film.

 

Tv går på, reciver går på og tablet ender i et oversiktsbilde for xbmc med mulighet for å bla i biblioteket og starte direkte. Samtidig er justering av lyd rettet mot reciver.

 

Vil egentlig ha det slik som en Harmony, bare bedre og med flere funksjoner:-)

 

Er dette mulig å få til?

 

Vet at det er mulig med egne programmer til xbmc og squeezebox, men hva med resten og alt integrert?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sjekk hva Harmony-brukere synes om Harmony 1000 og Harmony 1100, som er mer som en tablet enn en fjernkontroll...

 

Det er fancy og flott med touchscreen-kontroller, men en med fysiske taster bruker man med en hånd og uten å ta øynene bort fra TV'n. Disse tabletene krever full oppmerksomhet.

 

Så da bør du velge en som er mer fancy og flott enn TV'n din, da. Ditt valg: bruksnytte vs formfaktor.

 

 

Ellers så har jeg jo selv installert programvare for å bruke mobiltelefoner som universal fjernkontroll... Både på Maemo og Android. Programmene jeg har prøvd er dårlige, og gir på ingen måte samme nytteverdi som min Harmony 525. De er vanskeligere å sette opp, og på en vanlig fjernkontroll trenger man ikke bla opp for så å starte en app. Har ikke sett noen mulighet til å kjøre markoer/aktiviteter som du beskriver, men det må sikkert finnes.

 

Jeg tror helt klart at det er mer hensiktsmessig å bruke spesialapps for Squeezebox etc, sammenlignet med det jeg har sett av apps i alle fall.

 

Men så er jeg en ikke-troende, da. Det finnes jo salgsgrunnlag for Harmony 1100 også, så det funker sikkert fint for noen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Joda, men greien er at jeg vil kombinere makroer med "spesialapps":-)

 

Velger jeg se film så kjører en makro som starter alle komponentene på riktig kanal osv, for så å ende opp i oversikt over alle filmer jeg har tilgjengelig i en fin oversikt på tableten, da via aMPdroid eller xbmc remote.

 

Samme gjelder selvsagt for musikk via squeezebox, tv-guide osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...