Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få venner og kjæreste på VGS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Snakk mye de to første dagene, så er det du som blir midtpunktet. Sjenerte folk går man fort lei. Enhver klasse får en leder i starten, bli den :)

Da ordner nok kjæreste seg og, skal du se.

Lenke til kommentar

Ja. Jeg har prøvd før å være den sjenerte, det fungerte dårlig.

Jeg er ikke altfor sosial av meg, og har personlig et dårlig selvbilde og selvtillit.

Men med tillit fra medelever og et snilt miljø å forholde meg til, deriblant ingen fiender, så vil det nok gå fint.

Problemet er at jeg som liten ikke fikk den nærkontakten og omsorgen så mange andre fikk, og

utifra det så har jeg mistet grunnmuren i det sosiale, fordi jeg aldri har følt nærhet.

Naturligvis så kan den grunnmuren rettes opp, men da må jeg starte fra scratch og på nytt igjen. Noe jeg ikke helt har greie på hvordan det påvirker meg sosialt i det jeg rebuilder min egen sosiale kontakt.

Men det gikk greit. Jeg skal ta mere kontakt og være sosial de første dagene.

Er VGS en mere ''ny start'' enn fra hjemme, til barnehagen, fra barnehagen, til barneskolen, og fra barneskolen til ungdomskolen? Eller føles det like ''nytt'' for alle?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg hadde spesielt oppvekst, men slik det var for meg, var det slik at fotball var tingen som folk brukte fritiden sin på.

Venner var fotballaget, finden var motlaget.

Og jeg var aldri spessielt intererisert i fotball, men det ble for kjedelig å være alene.

Så sant du slipper dette, burde du fint kunne få deg venner

Men når en hel klasse kun intriserer seg for fotball, så blir det kjedelig. Fordi for meg syns jeg fotball og sport er kjedelig over lengere periode.

Greit å spille noen ganger, men å diskutere fotballag og slik, er kjedelig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tre år til så kommer du på universitetet og møter likesinnede. Problemet med offentlig skole er at du må henge med proletariatet.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har virkelig problemer med å forstå innlegget ditt.

Kan du forenkle det?

Lenke til kommentar
Ja. Jeg har prøvd før å være den sjenerte, det fungerte dårlig.

Jeg er ikke altfor sosial av meg, og har personlig et dårlig selvbilde og selvtillit.

Men med tillit fra medelever og et snilt miljø å forholde meg til, deriblant ingen fiender, så vil det nok gå fint.

Problemet er at jeg som liten ikke fikk den nærkontakten og omsorgen så mange andre fikk, og

utifra det så har jeg mistet grunnmuren i det sosiale, fordi jeg aldri har følt nærhet.

Naturligvis så kan den grunnmuren rettes opp, men da må jeg starte fra scratch og på nytt igjen. Noe jeg ikke helt har greie på hvordan det påvirker meg sosialt i det jeg rebuilder min egen sosiale kontakt.

Men det gikk greit. Jeg skal ta mere kontakt og være sosial de første dagene.

Er VGS en mere ''ny start'' enn fra hjemme, til barnehagen, fra barnehagen, til barneskolen, og fra barneskolen til ungdomskolen? Eller føles det like ''nytt'' for alle?

Damn! AKKURAT sånn jeg har hatt det på vgs... går siste året nå, men har hatt det relativt dårlig med familien min og bare vært deppa og sint i alle år... Veldig lite sosial. Men jeg har bra klesstil, som er en småting.. Bare utifra det kan man komme i snakk med jenter. Jenter som kommenterer stilen hele tiden.

Smil og vær glad (vet det er bedre sagt enn gjort utifra erfaring). Og om du ofte f.eks. får tilbakemeldinger på stilen din øker det selvtilliten... Og om du starter med en idrett (jeg driver med MMA, hockey, amerikansk fotball) så øker det selvtilliten ENDA mer! Lover deg... Du aner ikke hvor forandret jeg er bare på ETT år!

Småting er alt som skal til.. Du trenger ikke å totalforvandle deg selv, men bare gjør småting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...