Joar Viking Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hallo Folkens! Var lykkelig eier av en S-ATA Raptor disk 36 GB. Fikk installert XP og alt i orden, men etter jeg skulle installere en IDE disk i tillegg så "forsvant" Raptor disken, så jeg koblet fra igjen IDE disken, men fikk aldri Raptoren tilbake...får nå " Primary Channel 0 MB" under booting, mener BIOS settingene også er tilbake til der de var. Kablingen til Raptoren er urørt. Forslag? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 kva står det som boot i bios. Sata disken skal stå som scsi i bootmenyen. Sjekk også om diskmanager(windows) finn disken. Eg sjølv kjører 1 sata og 2 ide disker med satadisken som boot. Så det skal fungere å ha både sata og ide disker samman. mvh JanEirik Ps det er sikkert ikkje det men, sjekk strøm og sata kontakten om dei ikkje har fallt ut eller ikkje står skikkleg i. Er så lett å gjere den tabben. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 kva står det som boot i bios. Sata disken skal stå som scsi i bootmenyen.Sjekk også om diskmanager(windows) finn disken. Eg sjølv kjører 1 sata og 2 ide disker med satadisken som boot. Så det skal fungere å ha både sata og ide disker samman. mvh JanEirik Ps det er sikkert ikkje det men, sjekk strøm og sata kontakten om dei ikkje har fallt ut eller ikkje står skikkleg i. Er så lett å gjere den tabben. åssen syntes du pcen virker med sata disk som boot og ide som andre. jeg hadde selv tenkt på en sata som boot for å få raskere pc men ide disker som lagring pga pris. åssen funker det mann? Lenke til kommentar
Joar Viking Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Trodde ikke S-ATA skulle stå som SCSI i boot meny, den virket tidligere, og da booted den fra "Other Boot device Enablet". Kablene har jeg sjekket, som nevnt så har jeg ikke rørt de, men sjekket likevel. Er S-ATA kabelen og pluggene til den veldig ømfintlige? Like før jeg røsker den ut og hiver inn IDE.... Lenke til kommentar
Joar Viking Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 "åssen syntes du pcen virker med sata disk som boot og ide som andre. jeg hadde selv tenkt på en sata som boot for å få raskere pc men ide disker som lagring pga pris. åssen funker det mann?" Hadde tenkt meg godt om der, var det jeg prøvde på, maskinen har ikke funket siden. Gikk bra med kun S-ATA, men når jeg prøvde å installere en IDE så gikk det til helv... Dessuten må du kopiere S-ATA drivere fra CD'n til hovedkortet til floppy osv. når du skal installere, endel styr.... Men min S-ATA funket jo en mnd. og den er kjapp, det er sikkert, men jeg skal holde meg langt unna S-ATA heretter, tar heller SCSI som systemdisk, det koster mere, men man får det man betaler for!! Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 S-ata Førsteinntrykket er viktig.......Noen er "heldigere" (noen vet hva de gjør eller klarer å fikse) Gikk fra Raid0 med 2*80Ghz system og byttet til Raptor og bruker den nå som systemdisk. Konklusjonen er : Ja! fortere går det, det skjer ikke noe umiddelbare fantastiske åpenbaringer, men det går litt fortere generelt på alt. Noe BIOS makkverk må man nesten regne med men.... Lenke til kommentar
edwood Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har to raptor disker i raid-0 som os disk og en ibm 180gxp ide disk til lagring og synes det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
krest Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 har gjort akkurat det samme bare at jeg da hadde den på optional 1 da funka de bære bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå