Gå til innhold

8mm film over på DVD?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor/ hvordan man kan få lagt over 8mm film til DVD?

Jeg vet om flere sjapper som legger over på VHS - men det er jo litt gammeldags i disse dager...

 

Når jeg tenker meg om så har jeg også noen VHS-filemr jeg skulle likt å brent over på DVD... Hva er geieste måten å få til noe sånt på..? Har jo DVD-brenner så...

 

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry.. Var nok litt utydelig i formueringen av spørsmålet mitt... :oops:

 

Jeg er ikke på jakt tips om hvordan jeg selv kan gjøre dette, men på jakt etter hvem som kan gjøre dette for meg. Hadde også vært fint om folk kunne dele litt erfaringer om kvalitet, hvordan ting gjøres, hvem som gjør bra jobb, priser etc...

 

Har masse barndoms-minner jeg gjerne vil ha over på DVD/Digitalt før det er for sent.

 

 

Når det gjelder VHS biten - så er vel det noe jeg kan fixe selv - hvis noen forteller meg hvordan :-)

 

Er ikke helt sikker på om dette er det helt riktige forumet å spørre om slikt men... (Er dette feil sted så si gjerne i fra!)

 

 

'Arne, Har du noen erfrainger med Rosenborg Studios? Dyre? Flinke? etc.

Lenke til kommentar
Når det gjelder VHS biten - så er vel det noe jeg kan fixe selv - hvis noen forteller meg hvordan :-)

Som sagt, du trenger først en videoinngang på PC'en. Koble videospilleren på tv/lydinnganger på pc, bruk et egnet program (følger sikkert med hardwaren) til å capture med, kjør evt redigering i et redigeringsprogram, svi ut på DVD.

Info om brenning osv finner du sikkert på www.dvdrhelp.com

Lenke til kommentar
'Arne, Har du noen erfrainger med Rosenborg Studios? Dyre? Flinke? etc.

 

Ja, jeg har erfaringer her. De gir veldig god kvalitet på det de konverterer. Prisen er også veldig akseptabel hos dem.

 

Tror/håper jeg har TV-inn på GF4 Ti4600 kortet mitt - hvis ikke så er vel en sånn TV-tuner/capture pakke å anbefale?

 

TV tuner kort er som regel ikke å anbefale. De har ikke så høy oppløsning at du kan kjøre inn full kvalitet på filmen. Anbefaler da heller Studio Deluxe 8 - denne pakken inneholder HW for analog og digital inn/ut samt redigeringsprogram med integrert DVD produksjon og brenning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...