Nino Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Jeg lurer ganske enkelt på om det er flere enn meg som er misførnøyd med denne butikken? (må ikke forveksles med nettbutikken psdata) Maken til dårlig og service skal man lete lenge etter! :x Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Så der er andre.. Jo nå skal du høre. Da jeg skulle kjøpe min første pc for et par år siden ble jeg anbefalt Østereng pga pris, mulighetene for oppgradering var bra og det skulle være vesentlig bedre service enn feks Elkjøp. Jaja, skal jo ikke så mye til tenkte jeg og bladde opp 17 store. Kom hjem...og ikke inn i win. Leverte pc`n tilbake og det ble kjørt recovery (var tot nybegynner) Et par dager senere hentet jeg den, og etter et par uker begynte problemene. Blåskjerm, hang seg og hele dritten. Leverte maskinen igjen og ventet....og ventet.. Etter 7 uker synes til og med jeg at det var nok og ringte Østereng. De visste ikke om den var ferdig, da måtte jeg til InfoCare som tar seg av rep ol for Østereng. Der møtte jeg en fyr som sa han hadde ringt meg fire uker tidligere (noe som ikke stemmer, hadde riktig nr) Å ringe en gang på 4 uker er heller ikke noe å skryte av. "Vi har latt maskinen svive litt i blandt så den ikke skulle støve ned" sa han. Overraskelsen ble enda større da personen fortalte meg at maskinen min var ustabil fordi jeg hadde installert Quicktime Player. Spydig fyr, men hvorfor bry seg...nå var jo alt i orden. Trodde jeg da. Samme problem og inn igjen. Feil på hovedkort funnet og reparert. Hjem igjen og samme feil. Sur, gretten og forbanna gikk jeg til Forbrukerrådet, og deretter til Østereng og ønsket kjøpet hevet. Dagen etter fikk jeg tlf om at de ville bygge en helt ny pc til meg der jeg kunne forandre på komponentene om jeg ville....jahhhh mot et tillegg da så klart. Tiden ble anslått til et par uker (er dette så raskt folkens?) Etter 3 ukers stillhet ringte jeg og fikk til svar at den stod og ventet på meg den. Vel fremme i butikken lurte jeg på hvorfor ingen hadde kontaktet meg. Grunnen var at pga "forandringene" ble det mye papirarbeid, noe de ikke hadde hatt tid til å ordne fordi det var så mye å gjøre, selv om pc`n hadde stått der en ukes tid. Men nå har det seg sånn at jeg har vært i forretningen til Østereng før klokka 12...og da er det knapt kunder der! Ti min brukte de på "papirarbeidet" forresten. Men nå fungerte pc`n hvertfall, inntil Ibm harddisken min fikk "klikkelyd" og kræsja. Det er greit nok, sånt skjer. Men garantien gjelder jo. Etter å ha forhørt meg litt på forumet her fant jeg ut at dette var en svakhet med denne serien Ibm disker. Da var det inn til butikken igjen da. Sa til selgeren at jeg ikke hadde særlig interesse av å ha Ibm igjen dersom det ble snakk om ny disk. Svaret var et hånete "glem det" Kranglete som jeg er i dårlig humør gnagde jeg, og fikk til slutt et tlfnr til en som skulle ha svaret på om jeg kunne få et annet merke dersom det ble ny disk. Til den som styrer butikken trodde jeg, men ble møtt av Østereng ps data`s leverandør hattelco. Personen der skjønte ikke noe av at jeg hadde fått hans tlfnr, men sa det ikke var noe problem i det hele tatt ang disken. Østerengs selger hadde altså gitt meg nr til sin leverandør da jeg stilte han et spørsmål han ikke visste svaret på. Burde da være et minimalt krav å regne med at han kunne ta tlf og finne ut dette for meg? Og hvorfor skulle ikke Østereng ha anledning til å gi meg et annet merke når alle andre forretninger har det? En reparert harddisk skulle også være mye bedre enn en ny en ble jeg fortalt hos Østereng...patetisk! Uansett ble disken levert inn til InfoCare, Ibm fitness ble kjørt og alt skulle være greit. To dager senere sitter jeg her og hører på klikkelyden igjen. Jeg syns jeg må nevne at de selgerene jeg var borti da jeg kjøpte pc var hyggelige å prate med og serviceinnstilt, selv om resultatene langt ifra imponerte. InfoCare må ta sin del av skylden der. Den personen jeg har vært i kontakt med ang Ibm harddisken bør derimot finne seg en ny jobb. Maken til lite serviceinnstilt fyr har jeg ikke vært borti. Fiendtlig innstilt fra første stund. Østereng bør snart skjønne at selger man noe som går i stykker, så bør man yte litt service og dermed beholde kunden. Jeg setter hvertfall ALDRI min fot der igjen! Forresten...vært på Østerengs sider? "Vårt motto er nærhet til kunden og rask service" Lenke til kommentar
Nino Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Litt av en historie. Har opplevd noe av det samme problemet. Hovedkortet klikket og er forsøkt reparert to ganger. De i butikken nekter å gi meg et nytt og sier jeg skal prate med nettopp infocare. Det er deres serviceavd sier de,men der sender de meg bare tilbake til butikken. Jævla_ møkkaforretning! Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 har også et problem med de, har hatt datn inne til reperasjon 3 ganger på grunn av frysing. 1. gang byttet ram brikker 2.gang bytte vga kort(er ikke det skjermkort) 3.gang flyttet rambrikkene fra port 1 og 3 til 2 og 4(går ikke dette på garanti) og så byttet de skjermkort for andre gang nå er den faktisk inne igjen hos de beste på data i arendal.(ikke infocare) håper de finner ut mere men og bytte skjermkort to ganger på rad Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja jeg handler ikke der lenger. Vet hva du mener, infocare kan umulig teste produktene de har "reparert" Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg har bare dårlige erfaringer med den butikken. Lenke til kommentar
filtvet2 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Iflg brukere på dette forumet må du godta dårlig service Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå