Gå til innhold

Svart og dødt

Izex

Anbefalte innlegg

Hva feiler det 2 PC'er jeg nettopp satte sammen :o Jeg satte hovedkort i kasse, satte i PSU og monterte RAM, 3D kort og CPU viften. Satte kabinett ledningene til power switch og sånnt på og plugget i alle ledningene.

Startet opp PC'n...men nei, kom ikke opp noe som helst, keyboard LED's reagerte ikke når jeg prøvde å trykke på de tastene, skjermen slo seg ikke på, eneste som skjedde var at viftene på PSU og CPU gikk.

Jeg tenkte Blah nå har jeg satt keyboard i feil plass, men det var det ikke, flyttet på ram, nope ikke det, prøvde annet 3D kort-neh ikke det heller...trodde jeg drømte og prøvde å våkne, men det var det heller ikke.

har også prøvd BIOS reset.

Jeg har bygget og oppgradert og reparert mange PC'er, men dette har aldri hendt før, jeg står dønn fast og skjønner ingen ting...Hvor kan feilen være? Delene jeg prøvde var noe jeg bruker i maskinene som står og går nå og noe har vært nedpakket i antistatiske poser og oppbevart stablet i pappeske- altså sånn det skal behandles når det ikke er i bruk. :shrug: skjønner ingenting...kan da ikke være 2 defekte hovedkort, jeg vet hvordan man skal håndtere dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke relevant, jeg vet alt jeg satte sammen er kompatibelt og at alt skal være i orden :/ Det var en hel PC til for ca 3 mnd siden da jeg demonterte den og pakket den sammen pga plass mangel og bestillte nytt lite kabinett som jeg prøvde nå.

Sist jeg var borti samme problem var det bare RAM'en som ikke var støttet i den BIOS versjonen så jeg bare flasha så funket det, og jeg har RAM i alle typer og fasonger som jeg har testet nå...

Lenke til kommentar

Ikke for å prøve å være morsom, men du kommer ikke langt uten CPU som du i følge beskrivelsen ikke har montert. (vifta er der riktignok, men...)

EDIT: Forresten, hvordan kan du være så sikker på at det hele ikke er en drøm?

Lenke til kommentar
Er ikke relevant, jeg vet alt jeg satte sammen er kompatibelt og at alt skal være i orden :/ Det var en hel PC til for ca 3 mnd siden da jeg demonterte den og pakket den sammen pga plass mangel og bestillte nytt lite kabinett som jeg prøvde nå.

Sist jeg var borti samme problem var det bare RAM'en som ikke var støttet i den BIOS versjonen så jeg bare flasha så funket det, og jeg har RAM i alle typer og fasonger som jeg har testet nå...

Ikke relevant du liksom.. kanskje du kune nevnt delene dine og kanskje andre har hatt lignende problemer med delene?

Sikker på at ikke hovedkortet kommer borti bakplata på kabinettet slik at det blir kortsluttning? Du har prøvd å sette sammen maskinen utenfor kabinettet?

Lenke til kommentar
Enig i at det kan være problemet. Riv ut delene, legg HK i eska, koble til det viktigste og fyr opp. På knappen kortslutter du med et skrujern.

Kan bare si meg enig i dette.

Du skrev ikke noe om diskettstasjon. Mener jeg hadde et prikklikt tilfelle der jeg hadde klart å sette power til diskstasjon feil.

Lenke til kommentar

Det er 0,5 cm fra hovedkort til hovedkort veggen i kassen, ingen kortslutninger. Prøvde å presse RAM litt lengre nedi sporene, men de låse knottene har låst brikkene som de skal stå.

Skal nå demontere denne PC'n og sette alle delene over til dette hovedkortet...funker det da så er det ufattelig rart nok 2 lite brukte og fint oppbevarte hovekort som har bare sluttet å virke. :shrug:

Må være sånn self destruction chip som gjør at innmaten blåses når garantien har gått ut.

Lenke til kommentar

So far no luck...ikke floppy heller ALT er riktig koblet. Slår på maskinen men bare viftene spinner. Ikke liv fra skjerm med skjermkort som jeg VET funker, det står i denne PC'n NÅ :roll: og keyboard LED's er det IKKE liv i, men det er det nå...bruker det også nå og bare for å nevne det, PSU er også i bruk nå...alt av deler funker

Jumperfritt hovedkort, kun jumper på BIOS reset

Lenke til kommentar

Det er feilrapporterings LED på hovedkortet med det er OK kode derfra, alle ledningene fra power, reset, hdd og sånn står rett. Jeg blir bare mere og mere frustrert, har prøvd å bytte mange RAM brikker og keyboard men ikke liv i noe...er vel bare å smekke de hovedkortene med aluminiums baseball treet mitt :(

Lenke til kommentar

Har hatt nøyaktig samme problem, skjermkortet funket og ram fungerte, så jeg trodde det var hovedkortet. Sendte det inn til psdata, som bekreftet at det funket. Var altså CPU som var synderen. Ny CPU og så funket alt.

Prøv å bytt cpu og prøv!

jbb

Lenke til kommentar

Er en PC som har vært helt 100%, har bare vært demontert og satt sammen ijenn, alle delene er "kompatible" med hverandre, det er bare dødt...nå går jeg ut og graver driten ned i bakgården...får bare være.

Var bare en 1,4 ghz og en 1,2 ghz :shrug: trash

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...