Fizzle Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Heisann. Jeg er en 17 år gammel gutt som skal begynne å trene. (KUN for å få bedre karakter i faget gymnastikk) Det jeg må bli (mye) bedre i er styrketrening / benkpress og litt bedre i kondisjon. For å vise dere litt hvordan jeg ligger an, kan jeg vise til karakterer: 2 (Benkpress) 4 (Kondisjon / jogging) 3 (Samlet karakter) Altså, jeg skal prøve å få litt bedre kondisjon, men jeg må fokusere på å bli sterkere og klare flere repetisjoner i benkpress. Målet? Klare 40 repetisjoner med 35kg - benkpress. Akkurat nå klarer jeg c.a 5 repetisjoner med 30kg, så jeg er ganske langt unna målet. Er det noen som har et par tips til meg? *Hvor ofte bør jeg trene benkpress? *Hvor ofte bør jeg øke vekt på benkpress? *Hvor mange sett? *Hvor lang pause mellom sett? *Hvor mange repetisjoner på hvert sett? *Fungerer sykling bra for å øke kondisjon, eller bør jeg holde meg til jogging? (er ikke så utrolig glad i jogging) *Hvor ofte bør jeg sykle / jogge? (har tenkt å begynne å sykle til skolen hver dag etter sommeren) *Er det noen andre styrkeøvelser jeg kan gjøre som kan hjelpe meg å klare flere repetisjoner på benkpress? *Intervalltrening? Litt informasjon om meg: Er 1.75cm høy Veier 65 - 70kg (en liten stund siden jeg veide meg) BMI på 21.9 / 22 Holder meg sunn (er litt kresen, så spiser ikke ananas, paprika / tomat, løk) Drikker ikke tran (eller noen andre tilskudd) - Hva burde jeg få i meg av tabeletter / drikke? Hvor mye vann / melk bør jeg drikke hver dag? (spredd utover dagen, eller spiller det ikke noen rolle?) Vil bare minne på at dette er kun for å øke karakter i gymnastikk. Jeg vil bare få bedre resultat på benkpress og kondisjons tester. Det er alt jeg kommer til å skrive for denne gang, hvis det er noen som har spørsmål, så er det bare å spørre. Tusen takk for tips / informasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Eller bare gi faen i gym, og meld deg opp til privatisteksamen i gymnastikk. Du melder deg opp Her. Det vil være en teoretisk eksamen. Du sparer mye tid på dette, og det er billigere enn et medlemskap på et treningssenter. Lenke til kommentar
Kristina1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 http://www.iform.no/pub/art.php?id=777 http://www.iform.no/pub/art.php?id=40 + intervalltrening - enten jogging eller på sykkel Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Har tiden i hjemkommunen din stått stille siden 1983? Jeg trodde diverse kunnskapsløft hadde ført til mindre vekt på prestasjoner og faktiske tall. Dersom antall repetisjoner i benkpress er avgjørende for karakteren, bør læreren fratre sin stilling. Skal du først trene, bør du trene hele kroppen. Fokuserer du kun på benkpress, får du helt feil kroppsholdning. For å bygge muskler trenger du proteiner. Dette er kroppens byggestener. Kjøtt, egg, diverse meieriprodukter, nøtter og fisk er rike på disse. Tabletter er ingen erstatning for et sunt og variert kosthold. Sykling er veldig fin kondisjonstrening. Siden det er jogging du skal bli bedre til, må du selvsagt jogge også. Endret 23. juni 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Det er dessverre slik at du får karakter ut ifra hvor mange repetisjoner du klarer i benkpress, og siden jeg nesten ikke klarer noen får jeg ikke bra karakter der. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Det er jo en helt hårreisende måte å sette karakter på! Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Selve "benkpress testen" vil jo ikke telle i nærheten av hele karakteren? Blir jo bare som en vanlig prøve.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå