SuperSjantis Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg har dette hovedkortet og dette skjermkortet. I stedet for å kjøpe et nytt skjermkort, tenkte jeg å kjøpe et brukt skjermkort av samme type for å mekke crossfire, men det går vel kanskje ikke på det hovedkortet? Det står jo i info: 1 x PCI Express 2.0 x16 2 x PCI Express x1 3 x PCI ( 3.3 V/ 5 V ) Har null peiling på crossfire og hovedkort, så jeg søker hjelp hos dere, allmektige karer. Da forventer jeg at svaret står her når jeg står opp i morra Jeg er trøtt. Takk. Adios. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Både ja og nei. I teorien så lenge du får ATi kortet til å passe i ett PCI-E 1x spor på hovedkortet så har du CF. MEN! Nå kommer det som får bondegutt1 til å si at du ikke har CF støtte, kun PCI-E 1x vil flaskehalse kort nr 2 såpass grusomt at du vil få bedre ytelse med ett kort enn med 2. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Uansett får du bedre ytelse ved å kjøpe et enkelt kort som HD 6870 for 1300 kr. Mange problemer med Crossfire man bør tenke over før man kjøper seg inn i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå