Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skyhøye kostnader etter renhold

Nik0

Anbefalte innlegg

Leier hybel av studentsamskipnad, og de foretar inspeksjoner av fellesareal i hver leilighet av og til.

Kjøkkenet våres ble ikke godkjent grunnet dårlig vask av taket, og det ble hyret inn et rengjøringsbyrå. På faktura ble alle fire i leiligheten pålagt 1000 kr hver(til sammenligning var fjorårets kostnad 250 pr/pers), og rengjøringsbyrået påsto de hadde vasket i 8 (!) timer. Dette kan vel umulig stemme når det er kanskje 40-50 kvm, samt at vi vet at de ikke kan ha vært her kl 0800 på morningen, ikke kl 1500 og ikke kl 2000, uten at vi kan bevise dette. Men ingen har vært her i det aktuelle tidsrommet de har vasket.

Tror alle sendte klage, inkl. meg. Jeg valgte også å ta det opp med en relativt høytstående person innen renholdsbransjen med tidligere lederverv i alle de tre største servicebyråene i Norge, som mente at 2 timer burde være maks avsatt tid til renhold av kjøkkenet, og en timespris på ca. 350,-. Dette rengjøringsbyrået har tatt 500 kr/timen om de hadde brukt 8 timer. Vedkommende er satt opp som referanse.

Mener dette er snakk om et useriøst selskap som "prøver seg", og har sagt i fra at jeg ikke vil betale noe før klagen er behandlet.

En måned har gått, og jeg har ikke fått noen tilbakemelding. Heller ikke referansen min har fått noen telefon. Hvilke sjanser står jeg/vi med, og kan det få konsekvenser av at jeg ikke har betalt? For jeg nekter å betale så mye som 1000 kr av prinsipp, da dette er urimelig høyt. Noen med henvisninger til aktuelle lover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at 8 timer nødvendigvis ikke er det samme som at en person har vært der i 8 timer. Det kan godt være 2 stk som har vært der 4 timer samtidig for eksempel.

Og i prisen er det nok ikke bare arbeidet; mange byråer tar en sum for oppmøte for å dekke bil/reisekostnader og kanskje også i tillegg for utstyr og vaskemiddel.

Hvis det er 4000 for skikkelig vask av 50 kvm er det jo svinbillig, men hvis det kun er for kjøkkenet er det drøyt ja selv om et kjøkken glatt tar tar like lang tid å få ordentlig rent (fett o.l.) som 3-4 soverom.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...