FrihetensRegn Skrevet 23. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Jeg tror jeg må endre instillingene på routeren min for å forhindre å bli frakoblet mens jeg spiller Battlefield: Bad Company 2. What ports should I open for multiplayer if I'm having connectivity trouble? - Port: 80 TCP - Port: 18121 TCP - Port: 18126 TCP - Port: 18126 UDP - Port: 13505 TCP What ports should I open for multiplayer if I'm having EA connection issues? - 18390 TCP Outgoing - 18395 TCP Outgoing - 18395 UDP Outgoing - 13505 TCP Outgoing - 80 TCP Outgoing Hvordan endrer jeg disse instillingene? Endret 26. juni 2011 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
K N Skrevet 24. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 http://portforward.com/ har noen fine guider til akkurat den routeren du har. Prøv den siden Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 De prøver bare å selge et program. All informasjon som står der er henviser til at man må kjøpe programmet for å ordne opp videre. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 24. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 Rutertype? I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig å åpne porter for å spille med mindre det er du som har servern.Speedtouch modem vet jeg at kan gi oppkoblingsproblemer i BC2 hvis uPnP er på. Dette gjelder også hvis Speedtouch står i bridge og ruteren har uPnP på. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg har Telenors Speedtouch 780 ja. Jeg har slått av og på Upnp uten bedring. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 24. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 Du åpner porter under spill og applikasjonsdeling Der lager du bare en ny.legg inn alle portene i tur og orden og påse at de peker til ip adressen til den maskin som du spiller på. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Må jeg ha statisk IP adresse? Har dynamisk nå. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Nei, men kan kanskje være greit med statisk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 UPNP må både aktiveres i router og i datamaskinen, i tillegg må programmet støtte UPNP. Bruker selv BF2BC og fungerer fint med UPNP. I nyere OS er UPNP kalt network discovery. Enable or disable network discovery If your computer is connected to a network, network policy settings might prevent you from completing these steps. By default, Windows Firewall blocks network discovery (formerly called UPnP technology), but you can enable it. Open Network and Sharing Center by clicking the Start button , clicking Control Panel, clicking Network and Internet, and then clicking Network and Sharing Center. Click Turn on network discovery, and then click Apply. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Jeg brukte Upnp men hadde problemer da også. Så fikk jeg beskjed av enkelte på forum om å slå av upnp, uten at det gjorde forandringer. Jeg er ikke datakyndig, men sliter nå med å komme innpå routeren til Telenor. Når jeg går innpå nettsiden 10.0.0.138, så må jeg skrive inn brukernavn og passord. Telenor sier at brukernavn er admin, og passord fikk jeg på sms. Allikevel kommer jeg meg ikke inn. Jeg snakket også med EA, og jeg gjennomførte tester der de sa at jeg hadde packetloss på 100% på enkelte kanaler som var nødvendige for å spille flytende. @La7DFA: Jeg rekner med network discovery er Avanserte innstillinger for deling --> Nettverkssøk --> Slå nettverksgjennkjenning på... Den er på. Endret 26. juni 2011 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Er det noen andre routere eller telefonmodem i nettverket? UPNP skal fungere dersom det er slått på og du ikke har andre nettverksenheter som sperrer. Vær obs på at Telenor kan sperre portene dine ved f.eks malware på en maskin i nettverket ditt. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2011 Nei. Men jeg gikk inn på "Vis datamaskiner og enheter", høyreklikket på routeren. Det er litt merkelig, men av og til når jeg trykker på egenskaper, så kommer det opp en avansert meny, mens andre ganger er den ikke der. Men når den i kveld var der, gikk jeg innpå og la til flere TCP tall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå