Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg må endre instillingene på routeren min for å forhindre å bli frakoblet mens jeg spiller Battlefield: Bad Company 2.

What ports should I open for multiplayer if I'm having connectivity trouble?

- Port: 80 TCP

- Port: 18121 TCP

- Port: 18126 TCP

- Port: 18126 UDP

- Port: 13505 TCP

What ports should I open for multiplayer if I'm having EA connection issues?

- 18390 TCP Outgoing

- 18395 TCP Outgoing

- 18395 UDP Outgoing

- 13505 TCP Outgoing

- 80 TCP Outgoing

Hvordan endrer jeg disse instillingene?

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rutertype?

I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig å åpne porter for å spille med mindre det er du som har servern.Speedtouch modem vet jeg at kan gi oppkoblingsproblemer i BC2 hvis uPnP er på.

Dette gjelder også hvis Speedtouch står i bridge og ruteren har uPnP på.

Lenke til kommentar

UPNP må både aktiveres i router og i datamaskinen, i tillegg må programmet støtte UPNP.

Bruker selv BF2BC og fungerer fint med UPNP. I nyere OS er UPNP kalt network discovery.

Enable or disable network discovery

If your computer is connected to a network, network policy settings might prevent you from completing these steps.

By default, Windows Firewall blocks network discovery (formerly called UPnP technology), but you can enable it.

1. Open Network and Sharing Center by clicking the Start button 4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33.png, clicking Control Panel, clicking Network and Internet, and then clicking Network and Sharing Center.
  2. Click Turn on network discovery, and then click Apply. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.png If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

Lenke til kommentar

Jeg brukte Upnp men hadde problemer da også. Så fikk jeg beskjed av enkelte på forum om å slå av upnp, uten at det gjorde forandringer.

Jeg er ikke datakyndig, men sliter nå med å komme innpå routeren til Telenor. Når jeg går innpå nettsiden 10.0.0.138, så må jeg skrive inn brukernavn og passord. Telenor sier at brukernavn er admin, og passord fikk jeg på sms. Allikevel kommer jeg meg ikke inn.

Jeg snakket også med EA, og jeg gjennomførte tester der de sa at jeg hadde packetloss på 100% på enkelte kanaler som var nødvendige for å spille flytende.

@La7DFA: Jeg rekner med network discovery er Avanserte innstillinger for deling --> Nettverkssøk --> Slå nettverksgjennkjenning på... Den er på.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...