Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av SSD - 64/128GB

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kanskje investere i en SSD for aller første gang, men da jeg kun har kunnskap/erfaring med mekaniske disker så trenger jeg litt hjelp til å velge.

Vil ha det så billig som mulig men fremdeles bra.

Noen som har noen anbefalinger? Er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe, det virker litt lite med 64GB men det holder kanskje? Eller hva tenker dere?

Takk på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har tenkt å kanskje investere i en SSD for aller første gang, men da jeg kun har kunnskap/erfaring med mekaniske disker så trenger jeg litt hjelp til å velge.

Vil ha det så billig som mulig men fremdeles bra.

Noen som har noen anbefalinger? Er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe, det virker litt lite med 64GB men det holder kanskje? Eller hva tenker dere?

Takk på forhånd for alle svar :)

Kjøpte en billig 64 GB SSD til OS, ga vell 900 kroner for denne.

Går ALDRI tilbake til andre disker på OS. Fantastisk ytelse og fart.

Anbefaler 128 viss du planlegger å ha litt mer enn OS og dokumenter på disken :) om bare OS og noen dokumenter er vell 64 det du ser etter :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630674 64GB SSD

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675 128GB SSD

har gode erfaringer med Crucial ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Crucial M4, Intel 320 og 510 series , OCZ Vertex 2/3 og Agility 3, Corsair Force og Force 3 og Performance 3. Alle disse er gode valg. De dyrere modellene yter bedre.

Ytelsesmessig er vel Vertex 3 MAX IOPS på topp med Intel 510 etterfølgende, M4, Vertex 3 og Force 3, Agility 3, Intel 320, Performance 3, Vertex 2 og Force er vel sånn ca rekkefølge for ytelse. Det varierer litt utifra hvilke tester du kjører. Intel er det tryggeste valget, Vertex 3 og Force 3 om du er ute etter det beste og nyeste med litt større sjanse for knoting.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...