Gå til innhold

Skole-pc, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg starter i 1. vgs neste år og skal gjøre en investering i ny pc. Det blir sannsynligvis en privatskole og siden de ikke er med i den fylkeskommunale ordningen om skole-pc, må jeg betale en del mer. Jeg har nok under gjennomsnittet greie på pc-er og trenger derfor litt hjelp her.

Pc-en skal bli brukt til:

-Skolearbeid

-Muligens litt spill, som Football Manager og Pro Cycling Manager.

-Vanlige ting som musikk, nettsurfing osv...

Jeg har ingen erfaringer med Mac fra tidligere, men er åpen for å prøve. Skolen har en avtale med eplehuset, og jeg kan få så mye som 5% rabatt på utstyr derfra.

Jeg vet ikke helt hvor mye man bør gi for en pc til dette bruket, men håper at prisen stopper på rundt 6000-8000, men kan på en god dag strekke meg opp til nærmere 10 000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Mac selv og er fornøyd med den, de er som sagt dyrere enn en win PC men personlig så liker jeg Mac bedre.

Lurte på hvilken linje du skulle gå siden det er noen linjer som det er veldig lurt å tror jge ikke at du må ha det.

Det er her mange tenker seg om, siden Mac er mye dyrere enn det du får for samme pengene i en PC.

Men med det du skal bruke datamaskinen din til så trenger du ikke en Mac, selv om det jeg synes er at det er best. Med nettsurfing og litt spilling så trenger du ikke å bruke så mye penger på en PC, det klarer enhver PC fint.

Du burde lese en del andre poster om dette, det å velge mellom en Mac og en PC og se hva du kommer frem til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...