Kristina1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Nåken som veit kortid får vi vitnemålet frå vidaregåande? Og kjem det i posten, må det hentast på skulen eller blir det sendt elektronisk? Trenger å få det ganske snart, siden eg må ettersende det til skulen før 1.juni. Lenke til kommentar
abeek Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Det ligger på SO sine sider nå. Vi kan også hente det i papirform den 27. Henter vi det ikke da, blir det sendt til oss i posten den 28. : ) Lenke til kommentar
Kristina1 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Ok, takk Var innpå SO sine sider for ca en time sida, og da kom denne meldinga opp: "SO finner ikke elektronisk vitnemål på deg i Nasjonal Vitnemålsbase (NVB)." Men får satse på det funka seinare Lenke til kommentar
Jupptitu Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg har fått vitnemålet mitt både på SO og i skriftlig form. Jeg stusser derimot på at det står jeg har oppnådd generell studiekompetanse, til tross for at jeg har tatt FY1, FY2, BI1, Kjemi 1, R1 og R2, altså 4 realfagspoeng. Skal det være slik? Og er det slik at jeg må sende inn bekreftelse på at jeg skal ha disse badass poengene, eller skjer det automatisk gjennom SO? Takker for svar, og ikke vær nervøs for om du får vitnemålet, får du det ikke den 28. bør du ringe skolen Lenke til kommentar
Kristina1 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Hmm, ville tru at det skulle skje automatisk. Men eg veit ikkje korleis dei gjer det :s Du må no ha hatt to krevande år med tanke på dei faga der! Lenke til kommentar
Jupptitu Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hehe, kanskje litt krevende i forhold til de som tar samfunnsfag hvor prøvene for det meste består av pugging og oppgulp, men langt ifra mye arbeid for å få gode karakterer Anbefaler alle å gå for maks realfagspoeng, det er givende, og ikke spesielt mye vanskeligere å greie en femmer eller sekser i enn andre fag om man har grei matematisk og logisk forståelse Lenke til kommentar
Kristina1 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Planen min var å ta både biologi og r-matte for å få poeng og muligheten til å komme inn på dei fleste skulane. Men mangel på interesse gjorde at eg endte opp med rettslære og økonomi istede, og det blei favorittfaga Har vert liiite krevande, men fekk gode karaktera uansett Så er vel kun interessa det står på Matte var yndlingsfaget mitt gjennom heile barne- og ungdomsskulen, men mattelæraren eg hadde i 1.klasse på vidaregående klarte å snu på det. Fyy kor kjedelig en person kan vere! ;p Lenke til kommentar
stifa Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jupptitu, jeg har også generell studiekompetanse, men med R1+R2, Fy1+Fy2 og Kj1+Kj2. Jeg tror det kalles generell studiekompetanse uansett, men jeg tviler ikke på at du får uttelling på realfagspoenga! Jeg skal studere utenlands, så jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om disse ekstrapoengene, men jeg har visst sansen for realfag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Det gikk tregt dette her med å motta vitnemålet i posten, har enda ikke fått dokumentet. Eller avbrytes sendingen dersom man for eksempel har strøket på en eksamen? Jeg har ikke fått vite hva jeg fikk på eksamener i norsk, men jeg skrev ca. 2-3 sider på begge, så jeg burde ikke ha strøket. Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Se om det ligger inne på samorndaopptak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Se om det ligger inne på samorndaopptak Har ikke søkt høyere utdanning Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Se om det ligger inne på samorndaopptak Har ikke søkt høyere utdanning Det blir automatisk sendt inn til nasjonal vitnemålsdatabase, så vist du logger inn med MinID vil du nok finne vitnemålet ditt uansett Endret 28. juni 2011 av Dipol Lenke til kommentar
stifa Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Det blir automatisk sendt inn til nasjonal vitnemålsdatabase, så vist du logger inn med MinID vil du nok finne vitnemålet ditt uansett Jeg kunne ikke se mitt på nettet fordi jeg ikke hadde søkt på noen høyere utdanning i Norge. Tricell, har du ikke fått det i posten da? Skolen min sendte de utover i posten fredag ettermiddag, men du kan sikkert hente det på skolen også. Lenke til kommentar
Gyros Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg fikk mitt i posten igår! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg fikk mitt i posten igår! Samme her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Se om det ligger inne på samorndaopptak Har ikke søkt høyere utdanning Det blir automatisk sendt inn til nasjonal vitnemålsdatabase, så vist du logger inn med MinID vil du nok finne vitnemålet ditt uansett Vitnemålet eksisterte ikke inne på Samordna opptak Jeg bestilte til og med adgangskoder for å kunne logge inn med min ID. Jeg har søkt gjennom databasen og mitt vitnemål er ikke inne. Jeg har fått det i posten nå da, men jeg ville bare oppdatere deg. Jeg kan legge til et bilde som et bevis dersom du ikke tror på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå