datageni Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 har vist fått et virus som flasher bios til en utdatert og ukjennt bios versjon når eg kommer inn i windows. det virker ikke som det skjer i safemode. holder nå på å scanne pc med AVG i safemode. noen synspunkter? takk på forhånd Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Har du fått BIOS-Virus, vil ikke AVG eller andre Antivirusprogrammer oppdage dette viruset. Er ikke 100% sikker på om og hvordan du kan bli kvitt denne palgen på. Jeg selv ville utført en BIOS/CMOS Reset og deretter flashet BIOS til nyeste versjon. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Har du fått BIOS-Virus, vil ikke AVG eller andre Antivirusprogrammer oppdage dette viruset. Er ikke 100% sikker på om og hvordan du kan bli kvitt denne palgen på. Jeg selv ville utført en BIOS/CMOS Reset og deretter flashet BIOS til nyeste versjon. Etter første resett av BIOS fikk eg startet opp pc som normalt. Men det virket som et oppstart program flashet biosen på nytt. Fremgangsmåten: Eg startet i safemode, der fjernet eg et antivirus program eg hadde installert og noen andre unødvendige ting + avg full scan som oppdaget mange saker og ting. Etter å ha startet opp pcen igjen fungerer alt som normalt, men backup prosesen er i gang nå. Skriver mer om problemet dukker oppigjen etter neste restart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå