Gå til innhold

Skjermkort til TRE skjermer, ikke høye krav..

thogern

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver i dag to skjermer med et GTS 250 kort og er fornøyd med ytelsen.

Jeg ønsker å legge til en 3. skjerm, og det støtter ikke kortet mitt.

I tillegg har jeg sett noen vifteløse GTx XXX kort som ser veldig bra ut, viften på mitt kort nå er det som bråker mest her.

Så: Hvordan kan jeg kjøre TRE skjermer med minst mulig støy, samtidig som ytelsen ikke blir verre enn et GTS 250/513 MB kort?

Bruksområde: Photoshop, Videoredigering, ørlittegranne spilling (spill bare på en skjerm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få et AMD-kort som klarer å kjøre fire skjermer uten vifte...

HD 5770 FleX kan drive fire skjermer, det følger med HDMI -> DVI "adapter" (samme signal), men for den siste skjermen må du ha displayport.

Uansett en langt rimeligere løsning enn å gå to skjermkort med Nvidia og SLI ut av boksen.

Om du trenger mer kraft er kanskje heller HD 6870 FleX å vurdere. Omtrent dobbelt så raskt som HD 5770 og mer enn dobbelt så raskt som GTS 250 er.

Det følger fortsatt med HDMI -> DVI adapter.

Med et enkelt kort går du ned i støy sammenlignet med to kort, og strømforbruket er også lavere. En win-win situasjon for deg :)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen :-)

Returnerer nå GT 520-kortet jeg kjøpte (fikk ikke plass til to skjermkort + SCSI-controlleren), og vil bestille et nytt AMD-kort.

Jeg ser at "Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 "FleX"" koster om lag 1000,- og forbruker ca 100W-.

Et 6870 koster 500,- mer og forbruker 50W ekstra.

Gitt at jeg er fornøyd med ytelsen på GTS 250-kortet, er det da greit å kjøpe 6770-kortet?

50W mindre varme høres ut som en plan..

Lenke til kommentar

6770 er en oppgradering det også ;)

Takk for hjelpen, Sapphire 6770 driver 3 skjermer helt av seg selv, er mer stillegående enn GTS'en, og er litt bedre på ytelse, og alt for litt over 1000 spenn. Strålende :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...