Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første motorsykkel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe min første lett-motorsykkel nå om noen uker.

Jeg er 166cm høy, har ikke kjørt motorsykkel før så jeg leiter etter en bra sykkel for en nybegynner.

Jeg har sett på 2 sykler

Aprilia Classic 125

Ingen skader, alt fungerer

KM: 25000

Skinnvesker følger med, jakke og hjelm kan også følge med

42_551608341.jpg

Daelim Roadwin 125

Ingen skader, ikke sikker på om alt fungerer, men den er nerme der jeg bor så jeg kan stikke innom der da.

KM: 16000

74_2145641826.jpg

Som sagt så har jeg ikke kjørt før og er ganske lav

Hvilken er best for en nybegynner? Tenker ta på hvilken som er mest kontrollerbar og sånt :)

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Jeg personlig ville gått for en sykkel man sitter oppreist på og som ikke veier så mye. Aprilia er et bra merke, men kan bli litt vanskelig å kjøre siden du aldri har kjørt.

Daelimen er "fyfy", dårlige dekker, late bremser og du får lite igjen for den når du skal selge den om 2 år. Husqvarna SMS er et alternativ hvis du vil ha en lettkjørt sykkel, R-sykler som NSR, CBR og RS er også lettkjørte sykler. ;)

<3 Husqvarna 4 life! <3

Lenke til kommentar

Hupp!

Det fleste sykler passer som regel de fleste kropper, spesielt lettklassen.

Men ville selvsagt prøvd, om du kan, helst begge før du gjør deg opp en mening. Nå har ikke jeg kjørt noen av disse, men antar at Apriliaen er sprekest og kanskje artigst og kjøre da den er totakts. Daelimeren er nok bedre komfortmessig, men det jeg har kjørt av firtakts lettsykler er ikke spessielts spennende.

Spør etter om de er tuklet med utenom verksted og følg opp vanlige ting som er lurt å ta hensyn til når du kjøper brukt MC. Google this.

EDIT: Selv har jeg en Aprilia RS 125 og er kjempefornøyd! Ikke bedre lettvekter etter mitt syn, går som ei kule og er utrolig lettkjørt sykkel. Komfort har aldri vært ett problem, tror det er verre å kjøre langtur på en chopper enn en racing (uten at jeg har prøvd langtur chopper).

Lykke til!

Endret av torvald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...