oleva Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 De siste døgn har telefonen ladet seg ut av seg selv flere ganger uten å ha vært i bruk. Nå sist gikk den fra 80% til tom på 7 timer mens den lå ubrukt i flymodus. I flg. telefonen var da 30% av batteribruken "Android OS", 25% skjerm, og så videre mindre prosenter på "Android system" og diverse applikasjoner som har vært i bruk. Kjører stock 2.3.3 og har ikke installert noe nytt de siste dagene som skulle forklare bruken. Virker som om "Android OS" som er synderen. Noen med tips eller innsikt i årsak og fiks? Lenke til kommentar
Exodai Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Prøv å kalibrere batteriet ditt ved å: - La telefonen skru seg selv av når du har lite batteri - Start den på nytt uten å sette den i laderen til den slår seg av igjen - La telefonen lade avslått i 8 timer - Slå på telefonen mens den er i laderen og så disconnect den Gjorde dette på min Huawei Titan U8800, fikk fra 8 timer batteritid til nesten 2 hele dager med moderat bruk (3 timer dagen +-.) Ha også på Automatisk brightness, slå Wifi/sync/bluetooth av når du ikke bruker det. Gjør du alt dette så bør du nok se en stor forbedrelse på batteriet ditt Endret 23. juni 2011 av Exodai Lenke til kommentar
oleva Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Skal teste det der, men siden problemet mitt har oppstått plutselig nå de siste to dagene er det vel ikke ukalibrert batteri som er den sannsynlige årsaken? Lenke til kommentar
Exodai Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Kan være det, guiden til denne kalibreringen som jeg har sett er anbefalt en gang i måneden. Lenke til kommentar
HtotheE Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg hadde det samme problemet rett etter at jeg hadde lagt inn ny ROM på min GS. Da tok Android OS nesten 50% av batteriet mitt. Jeg kalibrerte telefonen og tok vekk nesten alle widgetsa jeg hadde oppe(som jeg nettopp hadde lagt inn). Etter det har jeg ikke hatt noen problemer med batterilevetid. Har forøvrig sett at dette er et vanlig problem med 2.3.3 Lenke til kommentar
oleva Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2011 Driver med den kalibreringsmetoden nå (men vanskelig å la telefonen ligge avslått i 8 timer! Men, frykter at det ikke vil gi særlig effekt. Når telefonen er i bruk varer batteriet som vanlig, men straks skjermen slås av tappes batteriet ut på noen timer. Må nesten være en eller annen app som er årsaken til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå