Gå til innhold

NFL.com Fantasy Football 2019


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare så jeg har forstått det; PPR league gjør at TE og WR blir mer verd, da man gir poeng per mottak - ergo gjør differansen mellom TE/WR og RB mindre (da RB "mottar" ballen oftere). Stemmer dette?

PPR = Point per reception. Dette gjelder også for runningbacks. Le'Veon Bell eller Matt Forte er to eksempler på runningbacks som blir mye mer verdt enn i standard scoring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Jess, da var det helg og jeg har tid til å se litt mer på fantasy football igjen. Som league commish har jeg et ansvar for å prøve å skape mer engasjement foran den kommende sesongen, og jeg føler ikke jeg har lykkes helt med det de siste par sesongene. Aktivitetsnivået er rett og slett for lavt og det ender opp med en 4-5-6 stykk som er aktive hele veien igjennom. Ja, det er selvfølgelig lite motiverende å tape de to første kampene og føle at man ikke har sjans, men håpet er ikke ute. Gjør trades, plukk opp spillere på waiver wiren, studer matchups for dine spillere, og du vil raskt se at alt håp ikke er ute bare fordi man hadde en _dårlig_ draft.

 

Så, for sesongen 2015, hva foreslår jeg at vi gjør av endringer?

  1. Vi bytter klient til Yahoo! Sports. De vant pris for beste klient igjen forrige sesong, og alle jeg har snakket med skryter av blant meget gode projections, bunnsolid mobil-app og man har selvfølgelig tilgang til all den statistikken man kan ønske seg i en fantasy football-klient. NFL.com har ikke gjort endringer omtrent siden vi startet ligaen, og det virker ikke som de satser så mye på fantasy football som de burde gjort.
  2. Vi går over til å bli en PPR-liga. PPR står for "point per reception" og det betyr nettopp dette. Spillere får poeng for mottak av ballen, og ikke bare yards og TDs. Dette gjør WR, TE og RBs som er delaktige i passing plays mer relevante, mens QB og RBs som ikke er like delaktige i passing plays vil være mindre verdt. Det gir scoringen en helt ny dimensjon, og det kan være det vi trenger i ligaen vår, in my opinion.
  3. Vi fjerner kicker. Bruk av kicker i fantasy football er blitt ren lotto, så lenge du ikke har en av de to-tre beste, som raker inn poeng åkke som. I bye-weeks så tar de også opp unødvendig benkeplass for du blir nødt til å hente en annen på waiver uansett.
  4. De som er interessert (dette er viktig å presisere!) i et ekstra insentiv til å være aktiv i ligaen kan spytte inn en påmeldingsavgift på 100,- og være med å kjempe om noen ekstra kronasjer som premie. Jeg foreslår at premiepotten fordeles prosentvis slik: 1. plass: 60%, 2. plass: 20%, 3-4. plass 10% hver. Dette vil selvfølgelig være frivillig å være med på, og det er kun de som betaler som vil kjempe om premiepotten. Forhåpentligvis er de fleste interessert i å være med, slik av vinneren kan score noen kroner i premie!

Punkt 1 er åpent for diskusjon, men 2-3-4 syns jeg vi bør gjennomføre for å få litt endringer i ligaen. Førstepost vil bli oppdatert når vi er enige om hva vi skal gjøre. Jeg har likevel åpnet en Yahoo!-liga, slik at de som vil kan melde seg inn og se hvordan det ser ut. Merk at jeg har ikke gjort noe med scoring innstillingene enda. Du finner ligaen her: https://yho.com/nfl?l=247157&k=31fbaac1131a61c1&ikey=c71ce27e6c002325

 

Kjør debatt!

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Av forslagene har jeg ikke noe problem med nummer 1 og 4. Siden jeg aldri har prøvd PPR så er jeg naturlig nok litt skeptisk, men det vil sikkert gå fint om det det flertallet vil ha. Jeg ser gjerne at vi har kicker, men heller ikke dette er noen stor kampsak. Så for å oppsummere så ville jeg ved en avstemning stemt ja til 1 og 4, og nei til 2 og 3. Det viktigste for meg er imidlertid at vi bruker standard poenggivning og lagoppstilling (eventuelt med en ekstra WR eller flex om nødvendig, og da uten kicker dersom det er flertall for det).

 

Prøver å bruke linken du la ved Martin, men får bare denne feilmeldingen. Hvordan får man meldt seg inn i ligaen?

 

  • You are not allowed to view this page because you are not in this league. (Error #152)

 

Flott at du tar ansvar for å få igang ligaen Martin. Gleder meg til en liga hvor alle forhåpentligvis er aktive til siste slutt. Jeg vet at jeg kommer til å være det hvertfall!

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Av forslagene har jeg ikke noe problem med nummer 1 og 4. Siden jeg aldri har prøvd PPR så er jeg naturlig nok litt skeptisk, men det vil sikkert gå fint om det det flertallet vil ha. Jeg ser gjerne at vi har kicker, men heller ikke dette er noen stor kampsak. Så for å oppsummere så ville jeg ved en avstemning stemt ja til 1 og 4, og nei til 2 og 3. Det viktigste for meg er imidlertid at vi bruker standard poenggivning og lagoppstilling (eventuelt med en ekstra WR eller flex om nødvendig, og da uten kicker dersom det er flertall for det).

 

 

Flott at du tar ansvar for å få igang ligaen Martin. Gleder meg til en liga hvor alle forhåpentligvis er aktive til siste slutt. Jeg vet at jeg kommer til å være det hvertfall!

 

Forstår skepsisen til PPR, men jeg føler vi alle har godt å komme oss ut av komfortsonen og prøve noe nytt. Selv har jeg aldri vært med i en PPR-liga, men jeg syns det virker veldig interessant. Man er nødt til å tenke uke for uke, og mye mer på hvilke spillere man drafter. Det vil evt. bli standard poenggivning, da med et tillegg på PPR om vi går for dette. Når det gjelder lagoppstillingen, så ønsker jeg at vi går for samme som fjorårssesongen, minus kicker (1QB, 2RB, 2WR, 1TE, 1W/R-flex, 1 DEF). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...