MartinF Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 Har fri fra jobb i dag, så da kan jeg se litt på ligaen. Det første spørsmålet er hvor mange lag skal vi ha med i ligaen? Vi ønsker at så mange som mulig får bli med, men samtidig så vil vi ha en passe aktiv liga, hele veien fra september og ut sesongen. Kan vi klare 20 lag? Eller må vi begrense oss til 16? Med 20 lag kan vi ha fire divisjoner med fem lag i hver, hvor to fra hver divisjon går til play-off. Med 16 lag kan vi ha fire divisjoner med fire lag i hver, hvor en eller to fra hver divisjon går til play-off. --- Ligainnstillinger: Scoring (resatt til default NFL.com, kom med forslag til evt. endringer.): Roster settings (fjernet en flex-spiller. Foreslår å fjerne en running back til også, spesielt om vi er 20 stykk!): -- Når det gjelder fordeling av divisjoner så foreslår jeg en uhøytidlig random trekning av det når alle plassene er fylt opp.De ni andre lagene fra fjorårets liga er fortsatt med, men de må i likhet med fjoråret bekrefte at de fortsatt skal være med! Les mer i første post når den er oppdatert.Beklager en fryktelig rotete post, men det var endel info som måtte ut, så da ble det sånn! Tilbakemeldinger på oppsett og scoring ønskes! Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 1. Jeg stemmer for 20 lag, det skal vi klare. Jeg har et par aktive personer jeg kan rekruttere ved behov. 2. Jeg stemmer for standard lagoppstilling (1QB, 2RB, 2WR, 1TE, 1DEF, 1K), men dersom andre synes vi skal endre til kun en RB så ser jeg ikke noe problem med det. Kanskje vi eventuelt kan endre flex til å kunne være både RB, WR og TE? På den måten blit det mindre press på å måtte bruke RB der og derfor flere tilgjengelig til bruk på RB-plassen. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 1. Jeg stemmer for 20 lag, det skal vi klare. Jeg har et par aktive personer jeg kan rekruttere ved behov. 2. Jeg stemmer for standard lagoppstilling (1QB, 2RB, 2WR, 1TE, 1DEF, 1K), men dersom andre synes vi skal endre til kun en RB så ser jeg ikke noe problem med det. Kanskje vi eventuelt kan endre flex til å kunne være både RB, WR og TE? På den måten blit det mindre press på å måtte bruke RB der og derfor flere tilgjengelig til bruk på RB-plassen. 1. 20 lag hadde vært utrolig gøy å prøve. De siste to sesongene nå så har et par fått drafte 3-4 svingode spillere og det har tatt spenningen litt bort. Med 20 spillere vil det bli mer åpent. Om du kan rekruttere noen ved behov så er det knall. Kan helt sikkert få til et par jeg også. 2. Jeg liker flex-posisjonen fordi det gir deg litt mer spillerom på hvem du bør starte basert på match-ups, mulighet for å plukke opp et "wildcard" på free agency osv. Kutter vi ned til en RB så vil det gi alle en sjans til å drafte en kurant RB som kan gi poeng gjennom hele sesongen. Å åpne for tight ends på flex kan muligens være en løsning, ja. Målet vårt må være å få alle til å være interessert hele veien. Kjedelig om noen ender opp med et "rævva lag" og er parkert etter to uker fks. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg tror faktisk sjansen for at noen ender opp med et elendig lag er liten, hvertfall dersom man er villige til å prøve å fikse problemet ved å plukke opp free agents. Jeg tror for eksempel selv ikke Nick Foles, Jordan Reed og kanskje Zac Stacy hadde blitt draftet i en liga med 20 lag i fjor. Man må bare være villig til å droppe spillere draftet i siste halvdel av draften som skuffer. Lenke til kommentar
Bibitis Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 20 stk blir en fascinerende liga, men det vil fort ha noen utfordringer. Slenger med et par forslag under: -Lagoppstilling: 1QB, 1RB, 1WR, 1TE, 3Flex(RB/WR/TE) 1DEF, 1K. Dette for å gi mer fleksibilitet når det er så mange lag. -Lagoppstilling 2: Færre benkeplasser, f.eks 3? Med 20 lag, kan det bli vanskelig å oppdrive QB/RB for bye weeks. Med færre benkeplasser vil det bli flere tilgjengelige spillere på waiver. Kan også bli litt ekstra strategi/komplisert på draft å unngå for mange spillere med samme bye. -Poeng: .5 PPR for å utjevne litt forskjell på RB og WR -Poeng 2: litt ekstra poeng for lange FG? 4 for 40-49 og 5 for 50+? eller 4 for 50+? Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg hadde helt glemt bort bye weeks. 20 lag kan by på utfordringer spesielt med tanke på QB. Jeg sjekket programmet på NFL.com og på det meste har 6 lag bye week samtidig. Det vil si 26 QB/DEF/K tilgjengelig de ukene, og hvis mange sitter på to QB's kan det by på uønskede problemer ved at mange lag må stille uten den uken. Den eneste måten å løse det på er som Bibitis foreslår å redusere antall benkeplasser slik at ingen har råd til å bruke en plass på en QB2. Eventuelt så kan vi gå ned til 16 lag slik at de i praksis er to til hver. Jeg tror kanskje jeg endrer min stemme til at vi heller har 16 lag og derfor kan få for standard lagoppstilling og standard poenggivning. Lenke til kommentar
colert Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Ser greit ut for min del! Hadde vært artig med 20 lag. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg synes det hadde vært gøy med 20 lag, men tror ikke det er dags for det enda. Tror vi bør satse på 16 denne sesongen. Bedre det enn en ødelagt FF sesong. Poenginndeling ser bra ut, men...:- FG 50+ bør være 4 - Blocked kick i defensce bør få poeng - Kaaaanskje noe poeng for Kickoff og Punt Return Touchdowns? Liker tanken med plass til spillere på laget, blir vi 20 lag må vi fjerne en RB som du sier Martin. Bra jobba! Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 (endret) Enig med Lyspaere. 20 blir for mye. EDIT: Du kan forresten bekrefte meg for årets fantasy! (The Angels from Hell) Endret 2. juni 2014 av cfthompson Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Bekrefter mitt lag også, North Norwegian Saints Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg er også (selvfølgelig) med, Kristiansand Thunder Ducks. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 Dere er alle sammen bekreftet. -- Virker som det er mer stemning for 16 lag. Skal vi bestemme oss for å kutte ned til det? Lenke til kommentar
colert Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Cardiac Strugglers er med i år også! Lenke til kommentar
Bibitis Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) er sjølvsagt også med. 20 hadde vært kult, men er samma for meg. Endret 3. juni 2014 av Bibitis Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Stemmer for 16 lag ja, med ett mål om 20 til neste sesong! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Da kjører vi 16 lag. Lenke til kommentar
CamJordan Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Hei, eg er med! Men kor finn ein liga? Osv? Lenke til kommentar
CamJordan Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Fann ut korleis. Lag navn er Who dat HELL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå