Gå til innhold

Jobbe i utlandet i et år

Anbefalte innlegg

Hvilke muligheter finnes for å jobbe i utlandet i et år? Da tenker jeg på sånne jobber som ikke krever utdannelse i varme land som Spania, Italia, Hellas, osv. Jeg ser for meg at dette hadde vært et fint avbrekk fra studier hjemme i Norge.

Jeg har en bror som gjorde dette på Tenerife for ca 10 år siden. (Bortsett fra at han aldri kom tilbake).

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle stillinger blir vel ikke lyst ut der? Jeg tenker mer på jobber som kelner, ryddegutt eller lignende. Da må man vel først dra ned dit, finne midlertidig husly, så gå og søke jobb. Så må man vel også søke om arbeids- og oppholdstillatelse. Hvordan går man fram?

Uansett, takk for svar.

Lenke til kommentar

Alle stillinger blir vel ikke lyst ut der? Jeg tenker mer på jobber som kelner, ryddegutt eller lignende.

Ikkje ALLE, men svært mykje av det ein utlending KAN søkja. Nokre vert registret her av arbeidsgjever, meir kjem her ved at stillinga vert lyst ut andre stader, kor EURES-folka kjem over dei (ein heil stab har som fulltidsarbeid å medvite googla etter stillingar!), vurderer dei å ha vidare interesse enn lokalt/innanlands og får dei registerte. Men sjølvsagt. Vert det kun annonsert på døra eller ikkje annonsert i det heile teke, kjem aldri stillinga i EURES. Då må ein fysisk vera på staden og fanga opp ting.

Da må man vel først dra ned dit, finne midlertidig husly, så gå og søke jobb. Så må man vel også søke om arbeids- og oppholdstillatelse. Hvordan går man fram?

Det er alltid ein føremon å vera på staden til ein skal til samtale (pga reisetida), men søkja kan ein like godt gjera frå Noreg. Nettlinene treng ikkje mange sekunder om ein skal senda elektronisk søknad, og skal han pr god gamal fotpost, kan ein søkja alt posten rekk å få fram til søknadsfrista er ute.

Opphaldstillatelse inntil 90 dagar med føremål å søkja arbeid treng du ikkje innan EU/EØS. Du må berre innan ei veke melda frå til politet (og evt instans politiet viser deg til) at du ER der og med føremål arbeidsøking, og du må ha med passet (ikkje av di du treng DET innan Schengen, men av di du treng identifikasjon - og einaste lovlege for ein nordmann er pass). Norske NAV er faktisk største hinderet, for dei må søkjast om løyve før ein dreg om ein har stønad derfrå. Søknad får ein oftast berre innvilga for 30 dagar om gongen, høyrer eg, så må ein heim ein tur og levera ny søknad over skranke att.

Arbeidstillatelse søkjer du først når du har arbeid, du har 30 dagar på deg innan EU, men kan oftast ikkje ta til før han er på plass. Her kan EURES rettleia. Reglane er litt ulike frå land til land, men det er sjeldan vanskeleg å ordna slikt med ein signert arbeidskontrakt som syner ei løn du kan leve av (og oppfyller minsteløna i land som har det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...