KeyanZa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei Jeg har da en foretnings ide som innebærer kurs med deltakere. Har søkt på nettet og i aviser, å har ikke funnet noen som driver med dette som jeg vil gjøre. Er 100% sikker på at det finnes en etterspørsel om dette, men her finnes ikke tilbud. Så spørsmålet er da, kan jeg starte kurs selv? F.eks. Leie meg et klasserom på en skole. Sette inn en annonse i avisa om dette kurstilbudet der folk f.eks betaler en sum for eks antall kurskvelder. og der er påmelding på ca 15 personer. Event hvem må jeg søke til for å få ut ideen min? og sette dette i drift. Jeg vil ikke si hva kurset skal handle om, men handler om hvordan takle ting i dagliglivet som jeg selv har erfaring fra. og igjennom 20 år med dette problemet så ser jeg virklig at jeg ikke er alene og hadde jeg kunnet fått et slikt tilbud når jeg var yngre så kunnet masse vært (enklere) tror jeg... Håper på noen seriøse svar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Du må starte ett firma, kurskatalog, hjemmeside, reklame osv. Hvem som helst kan selge kurs. Ikke noe mer enn ordinære ting som når du starter på noe nytt. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 ...Hvem som helst kan selge kurs. Ikke noe mer enn ordinære ting som når du starter på noe nytt. Generelt er eg heilt samd med dette. Som prinsipp er det å selja kurs som å selja blomar: Registrer ei næring, gjer dei naudsynte heilt praktiske førebuingar med alt frå annonser til årsrekneskap - og set i gong. Ein skal likevel vera OBS på at ein del fagområde har heilt klåre krav til kompetanse før ein har lov til å gje seg inn på dei og gje råd mot godtgjersle i dei. Då vert det likevel slik at å halda kurs i noko som touchar inn på det området, vert sett på som jamgodt med å utøva faget. Gjer ein det utan dei rette papira på plass, kan det fort verta "interessante tider", i orda sin aller minst trivelege tyding. Altså skal ein sjekka mange gonger kva som krevst av fagleg kompetanse for å utøva fagfeltet ein vil halda kurs i/mest nærliggjande fagfelt. Å halda til dømes kurset "koss mestra svevnløyse" er ikkje så heilt uskuldig som kan høyrast ut, om ein ikkje har medisinsk kompetanse og ein/ei som har det føler seg trakka på tærne og kjem med ulike lovar innan fagfeltet. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Som Atlanterhavet påpeiker så må du sjekke opp om det krever formell kompetanse på fagområdet du skal halde kurs i (du kan f.eks ikkje starte eiga kjøyreopplæring utan løyve). Men om eg forstår deg rett så blir dette meir eit kurs der du deler dine erfaringer innen området du vil ta føre deg? I såtilfelle kan du vel kanskje kalle det noke anna en eit kurs? Dersom du også vil innvolvere kursdeltakerane sine erfaringer så kan du jo kanskje kalle det eit seminar? Forventningane til å formell kompetanse etter kurset vil då være mindre. Det vil vel også være litt forskjell på om dette er noke som kun skal hjelpe kursdeltakerane personleg (som kurs i betre sjølvinnsikt, lære teknikker for å betre hukommelsen, osv) eller om det er eit kurs som kursdeltakerane kan kome til å vise til i eventuelle jobbsøknader. Ingen kan nekte deg i å ta betalt for å gi folk gode råd, men du kan bli nekta å halde kurs som gir kompetanse som du ikkje er kvalifisert til å gi. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Som Atlanterhavet påpeiker så må du sjekke opp om det krever formell kompetanse på fagområdet du skal halde kurs i (du kan f.eks ikkje starte eiga kjøyreopplæring utan løyve). Men om eg forstår deg rett så blir dette meir eit kurs der du deler dine erfaringer innen området du vil ta føre deg? I såtilfelle kan du vel kanskje kalle det noke anna en eit kurs? Dersom du også vil innvolvere kursdeltakerane sine erfaringer så kan du jo kanskje kalle det eit seminar? Forventningane til å formell kompetanse etter kurset vil då være mindre. Kva gjeld problem andsynes deltakarane er dette ei god løysing. Kva gjeld problem frå yrkesutøverar i eit fag som har kompetansekrav og meiner personar utan registrering går inn på deira eineområde er ein nett like langt. Det vil vel også være litt forskjell på om dette er noke som kun skal hjelpe kursdeltakerane personleg (som kurs i betre sjølvinnsikt, lære teknikker for å betre hukommelsen, osv) eller om det er eit kurs som kursdeltakerane kan kome til å vise til i eventuelle jobbsøknader. Ikkje kva gjeld misnøye frå yrkesutøverar i "lukka" fagområde kor det er kompetansekrav. Det er oftast DEI (eller styresmaktene, etter klage frå dei) som det reelle problemet, så lenge ein har vore klår på kursinnbydinga kva kompetanse ein sjølv har for å halda kurs. Har ein vore uklår her, kjem i tillegg faren for misnøgde kurdeltakarar. Ingen kan nekte deg i å ta betalt for å gi folk gode råd, men du kan bli nekta å halde kurs som gir kompetanse som du ikkje er kvalifisert til å gi. Jau, du KAN nektast å ta pengar for å gje folk gode råd, om du gjev det på visse område, kor "yrkesutøvelse" berre er tillete for personar med visse kompetansekrav, ofte etter registrering og godkjenning. Som privatperson (=utan pengar) kan du gje kor mykje råd du vil om kva du måtte meina deg kompetent til, men i det du tek du til å gje gode råd mot pengar (=utøva eit yrke, fulltid eller deltid) kva gjeld ting som "koss mestra svevnløyse", "koss reparera bremsane på bilen" eller "koss ordna årsoppgjer sjølv" vert det snart bråk. Slik rådgjeving er nemleg reservert helsepersonell, folk med autorisasjon til å driva verkstad og revisorar/autoriserte rekneskapsførarar/advokatar. Meiner dei du har trakka over grensene for deira einemerke, kan snart kursa vert det du nyttar minst tid på, og div møter/rettsaker mest! Det er difor du får slike situasjonar som eg opplevde ein av for 30 år sidan. Eg spurte innehavaren av bensinstasjon, som eg visste var utdanna mekanikar, og hadde drive verkstad saman med ein annan til hin døydde, om litt rådgjeving for skifte av bremseklossar/-skiver/-røyr, og bad om å få "leiga" han for ein halvtime med gode råd. Svaret hans var veldig klårt: "Spør NN (ein person i bygda, fast kunde ved stasjonen)! HAN kan dette godt og HAN kan gje deg alle dei råda du treng - noko han gjerne gjer og, kjenner eg han rett, heilt gratis (viste seg å vera rett, og utvikla eit nytt venskap). Gjev EG dei til deg, og nokon nokon gong finn ut av at eg har gjort det, vert det bråk for meg. Eg leverte inn verkstadløyvet frå Biltilsynet etter at PP og eg slutta av verkstaden og har ikkje lov å gje ein kunde slike råd no!" Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Trur eg vil leggja til eit greitt prinsipp å ta utgangspunkt i om ein vuderer kurs/seminar på eit fagområde. Still fyrst spørsmålet "om ikkje eg sjølv skulle halda dette kurset, kva fagutdanning/yrke skulle den personen ha som eg fekk som vikar om eg skulle ha ABSOLUTT BESTE person?". Så skal ein stilla spørsmålet "kan kven som helst ta til ei næring i dette yrket, om han/ho berre greier å skaffa kundane?". Er svaret då klårt "ja", er ein attende til det eg sa i fyrste innlegget mitt: Å selja eit slikt kurs er som å selja blomar, så ordna med det praktiske, overtyd mogelege kunder om at du er rette personen og gå i gong med friskt mot. Er svaret noko anna bør ein halda fingrane frå fatet om ein sjølv ikkje kunne teke til i yrket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå