[email protected] Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hei! Jeg har vært så heldig å få kjøpt meg en brukt Dell Latitude CPxJ som i og for seg er grei nok. Men jeg har et problem; IR-porten er deaktivert og jeg får ikke aktivert den i BIOS'n uten admin-passordet. Dette passordet har selvfølgelig ikke de jeg kjøpte maskinen av og de får heller ikke sporet opp den som kjøpte maskinen ny av Dell. Dell på sin side vil ikke hjelpe til i det hele tatt uten at originale kjøpsdokumenter legges frem, og det er jo vanskelig når en ikke finner frem til opprinnelige kjøper. Så det jeg trenger hjelp til er rett og slett å "hacke" passordet slik at jeg kommer meg inn i BIOS'n. Kan noen der ute hjelpe meg?? Håper det... :-? Mvh Pål Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det skal jo være mulig å ta ut batteriet til CMOS og sette det inn i igjen, men da må du klare å åpne laptopen din.. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Hadde egentlig håpet og slippe akkurat det, men jeg har vært inne på den tanken også... Hvor lenge bør/må forresten batteriet være ute? Jeg har hørt alt fra 1 til 48 timer. Og det siste er egentlig uaktuelt i og med at jeg bruker den veldig mye! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Batteriet som sørger for at data forblir lagret i CMOS trenger bare være ute et par sekunder.. Det nytter ikke å ta batteriet til selve laptopen ut. Da kan det nok ta måneder, om ikke år, før det lille knappebatteriet til CMOS er flatt. Har aldri prøvd riktignok, men kan tenke meg at det tar sin tid.. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Da skal jeg forsøke det senere. Jeg har også hele tiden snakket om batteriet på hovedkortet, men det er faktisk de som har ment at det må være ute opp i mot 48 timer! Men nå vet jeg at dette ikke er tilfelle!! :smile: Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå