Gå til innhold

Valg av SSD til to bærbare


Anbefalte innlegg

Hei.

Har for tiden to notebooks med vanlige harddisker, og jeg ønsker å oppgradere disse med en ssd til hver.

 

MacBook Pro 4,1

Leste et sted at den har 1.5 Sata og dermed begrenses hastigheten til 150MB/s (tror jeg), vil ytelsesøkningen være merkbar ved vanlig bruk (spill/surfing/skole)? Og har noen et forslag til hvilken SSD jeg bør velge, hvis det er merkbar forskjell i oppstart etc.?

Kjører for øyeblikket windows XP for spill, men oppgraderer til W7 + 4GB ram hvis det er noen forskjell.

SSD'en må hvertfall ha en kapasitet på 150GB.

 

Asus G73JH-TZ054Z

Brukes for det meste til spilling, og en SSD her gir vel merkbar ytelsesendring.

Maskinen har 2x 500GB HDD, så en SSD på 50GB+ går fint.

Jeg tror ikke maskinen støtter Sata 3.0

 

 

Pris er ikke så farlig da jeg skulle kjøpe stasjonær pc, men ombestemte meg.

 

Takk for svar.

Endret av Issun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, sjekket litt rundt på priser, og fant ut at det koster mer enn det smaker, hvertfall hvis macen antageligvis ikke kan dra nytte av SSD'en fullt ut.

 

Når det gjelder Asusen er jeg fortsatt åpen for forslag. Vil hovedkortet her også være flaskehalsen?

Lenke til kommentar

Hybrid er bare kjapp på ting du gjør flere ganger på rad, åpne noe vil gå fortere og fortere men ikke første gangen.

Koster vel en 1000lapp for en 128gb , har en WD SSD og C300 i min laptop og merker ikke forskjell.

Satt i en Transcend SSD også og merker heller ikke forskjell.

 

Den billigste 128GB er nok tingen , du må iallefall vente til imorgen, kompletts superweekend har hatt SSD til halv pris mange ganger.

Kjøpte 2 stk forrige uke.

 

SSd-tråden

Endret av War
Lenke til kommentar

Asus'en er nok ikke mere enn SATA 150

Hvis det er denne du har.

 

 

Jeg har hørt en del lovord om denne hybriden :

Her

Står feil hos Komplett. G73 tar SATA II (300).

 

Min G73 kom med hybriden, og den er ikke noe raskere enn andre 7200rrpm disker jeg har vært borti. Også syns jeg den bråker for mye til å være i en laptop.

Jeg har en Corsair Force F120 i min G73JW, så den kan jeg anbefale. Skal kjøpe en til snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...