Gloms Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Søstra mi har strøket på nynorsk som privatisk for 3. gang. Synes dette er helt latterlig og mener det må være noe vi kan gjøre for å iallefall få en 2. Har vært inne på privatistweb og sett at man kan klage, men klagen går garatert bare inn på et kontor hvor alle gir faen og sender det videre eller bare driter i klagen. Er det noen andre som har vært i samme situasjon, som har klaget og fått medhold i klagen og fått bestått? Trenger all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
operg Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hvis du tror at "klagen går garatert bare inn på et kontor hvor alle gir faen og sender det videre eller bare driter i klagen", tar du feil. Alle klager tas seriøst, og eksamen blir når du klager så vidt jeg kan huske revurdert av to uavhengige sensorer. 3 Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Den slagplanen var mer avansert enn selve nynorsken! På grunn av dårlig grunnskoleundervisning måtte jeg lære det meste jeg kan av nynorsk på videregående, og jeg fikk 5 på både eksamen og i standpunkt. Så vanskelig er det ikke. (Jeg vil også nevne at jeg er av den sorten som tar inn pensum i fag som norsk, hsitroie og religion ganske treigt sammenlikna med andre.) 2 Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Det er mulig jeg tar feil angående det med at den bare blir sendt til noen som ikke bryr seg, men det virker nesten sånn. Søstra mi er ikke helt håpløs og nynorsk er så og si et fag det skal være umulig å stryke i. Når jeg tok det på videregående (almenn fag) var det nesten nok å skrive navnet sitt og man besto. er derfor jeg begynner å lure litt på sensorene. Forrige gang hun klaga fikk hun melding tilbake om at de som hadde tatt sensur nummer 2 ikke hadde lest oppgavene hennes en gang, men karakteren var fortsatt 1. Skjønner ikke at det er lovlig engang jeg. Tricell, det du sier er ikkeno alternativ da eksamen skrives for hånd. Er det ingen andre som har noen tips til hvordan jeg kan gå fram med hjelpen? Tenkte å ringe ned dit, men smarte som de er har privatistkontoret stengt telefonen i morgen og på mandag, og klagefristen går ut på tirsdag. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei! Det jeg vil anbefale dere å gjøre er å snarest (helst fredag) ta kontakt med nærmeste vgs for å høre om det er en norsklærer som kan lese gjennom besvarelsen. Han/hun vil da raskt se om det er grunnlag for å klage (men dere er vel uansett nødt til å klage). Uansett kan læreren kanskje påpeke en del ting som kan være viktig å få med i en eventuell klage. Man kan vel fortsette å ta opp eller? Dersom man kan det så kan det kanskje være lurt å melde seg på til f.eks. sonans som elev der, eventuelt kan hun spørre på en vgs om hun kan få hospitere i norsktimene. Husk at den vg skolen som hun gikk på VIL at hun skal få vitnemålet sitt, ergo er de sikkert behjelpelige med å finne en ordning slik at hun kan stille sterkere til neste eksamen dersom klagen ikke vinner frem. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Dette er en tråd hvor trådstarter spør etter hjelp angående klage på stryk på eksamen. Detaljerte beskrivelser av og diskusjon rundt juks er offtopic, og derfor har ti slike innlegg blitt slettet.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Søstra mi har strøket på nynorsk som privatisk for 3. gang. Synes dette er helt latterlig og mener det må være noe vi kan gjøre for å iallefall få en 2. Har vært inne på privatistweb og sett at man kan klage, men klagen går garatert bare inn på et kontor hvor alle gir faen og sender det videre eller bare driter i klagen. Er det noen andre som har vært i samme situasjon, som har klaget og fått medhold i klagen og fått bestått? Trenger all hjelp jeg kan få. Nei, det er ingen ting annet en kan gjøre enn å jobbe og pugge nynorsk ord. Så må du være flink til å bruke nynorskordlisten, og se over oppgaven og kun svare på det oppgaven spør etter. Til Runar Takk:) Du sparte meg for en tullete moral syn diskusjon som ville ha plaget meg i dagevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå