Gå til innhold

Kommer det snart ut en ny Battlefield?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, en oppfølger til BF42? Hva skulle det vært, da, kampene går jo helt til Omaha og [(den japanske øya jeg aldri husker navnet på)] hvilke utfant seg i hhv '44 og '45 hvis ikke alzheimeren har tatt meg helt, så jeg tror vel heller du får vente på Vietnam, ja...

Lenke til kommentar

Prøvd www.battlefield1942.com ?

Selv synes jeg 'Secrect weapons' pakka ser litt teit ut... Rocket-packs og jet-fly hadde forferdelig lite med WWII å gjøre.. (hadde det enda vært ett ME-262 så..) Men det blir vel sikkert til at jeg kjøper den også... håper bare ikke dette gjør BF til en slags RTCW/UT03 klon hvor en haug med idioter bare hopper rundt omkring.

BF:Nam ser derimot fett ut da - "no such smell as fresh napalm in the morning!" :D:woot:

Lenke til kommentar

Tror greia er at det skal være våpen som var på forsøksstadiet, men som enten aldri rakk å bli brukt eller var for far-fetched til å bli noe sukse. Me-262 ikke bare rakk og se kamp, men er også modell for alle senere jet-fly. Delta-vinge, nese-hjul (vanrett take-off), osv...

Lenke til kommentar
BF:Nam ser derimot fett ut da - "no such smell as fresh napalm in the morning!" :D:woot:

Er det ikke "I love the smell of napalm in the morning, it smells like victory"? Fra grom-film nr.1; Apocalypse Now! (Veit det er noe mer mellom, men jeg husker ikke helt, og det er ikke viktig...

Forresten er BF, og BFC vidt forskjellige, mener å huske at BFC ligner mer på Sudden strike, bare MYE bedre og i 3d.

Lenke til kommentar
Er det ikke "I love the smell of napalm in the morning, it smells like victory"? Fra grom-film nr.1; Apocalypse Now! (Veit det er noe mer mellom, men jeg husker ikke helt, og det er ikke viktig...

Joda - helt sikkert :) Bare jeg som ikke kunne huske resten (selv om jeg så "redux" for ett par uker siden :oops:

Anyway...

Kuul signatur da... minner meg om rekrutten på Haslemoen i '90 :o)

oblivian:

Me-262 hadde 'swept-wings' og ikke delta-vinge.. Når det gjelder vannrett take-off så vet jeg vel ikke helt om Me-262 kan pårope seg som "oppfinner'n" av det da... :p:lol:

Og selv om tyskera var først ute med jet i kamp - så var det vel egentlig britene som "oppfant" jet-flyet i '39 eller noe sånt.. (tror jeg)

Lenke til kommentar
Me-262 hadde 'swept-wings' og ikke delta-vinge.. Når det gjelder vannrett take-off så vet jeg vel ikke helt om Me-262 kan pårope seg som "oppfinner'n" av det da... :p:lol:

Og selv om tyskera var først ute med jet i kamp - så var det vel egentlig britene som "oppfant" jet-flyet i '39 eller noe sånt.. (tror jeg)

Hehe, ja deltavinge er jo en direkte avart av sweept vinge da. Poenget er at alle tidligere fly hadde vingen vinkelrett, mens ME-262 hadde skråstilte vinger. Det var noe helt nytt. Og uansett så var det samme team av tyske vitenskapsmenn som kom med verdens første deltaving. Husker ikke helt hva det flyet het. Uansett, alle moderne jet-jagere bygger i grove trekk på ME-262.

Og når det gjelder nese-hjulet... Ja, jeg mener det var ME-262... Hvilke tidligere fly hadde det da? Det er jo en veldig stor forskjell på hale-hjul og nese hjul når man skal ta av. Den aller første prototypen av ME-262 hadde hale-hjul. Piloten måtte derfor vippe flyet og slå halen i bakken for å få flyet til å ta av. Ikke særlig heldig... ;-)

Sorry for OT.

Lenke til kommentar

Aahh, nå skjønte jeg hva du mente.. :) Sant nok - Me-262 var vel først ute med nesehjul... (kankje ikke akkurat hva jeg vill kalle en vannrett/horisontal take-off men, men.. )

Pilotene hadde jo litt problemer med stikk-flammer som brant opp både rullebane og tail-fins. Så program på TV hvor pilotene "vippet" opp flyet før take-off ved å touche bremsen litt nedover rulle banen - sikkert en skummel sak... :)

Når det gjelder delta vs. swept så er jeg vel ikke helt enig der... En delta vinge er kun vinge - uten halevinger - mens swept (bakover-rettede) vinger vel egentlig ikke er så forferdelig langt unna vanlige vinger... Hvis ikke kunne vi vel egentlig si at det var "Wright-brødrene" (eller noen deromkring) som fant opp delta-vingen også da.. :)

Anyway - som du sa så var det jo tyskeren Dr. Alexander Lippisch som fant opp delta-wingen senere også.. (vel.. egentlig tidligere da han drev med seil-fly...)

Første Delta-vinge jet-fly derimot var jo amerikanse Convair XF 92 i '48-49 - også bygget/designet av Dr. Lippisch.

Anyway - 'nuff OT :)

God helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...