Gå til innhold

viftekontroll, hjelp..?

honis

Anbefalte innlegg

hei..

jeg har et fractal design r3 kabinett med viftekontroll og en NOCTUA NH-D14 CPU kjøler.

jeg kjører kablene fra kjøleren i en Y-splitter og inn i viftekontrollen, men da får jeg ingen overstyring fra hovedkortet hvis CPU skulle bli for varm.

er det noen måte å få en kabel både inn i viftekontrollen og inn i hovedkortets CPU kontakt? finner ingen splitter til dette... bilde av viftekontrollen i kabinettet vedlagt.

forslag?

post-153471-0-61936300-1308847065_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zeitgeist

du har fractal kabinettet og samme vifte du også?

så det du har gjort er å koble kabinettviftene til viftekontrollen og cpu til hovedkortet med de ekstra medfølgende kablene? skjønner jeg deg rett?

Lenke til kommentar

Det stemmer. Den ligger på rundt 40 grader idle, 45 på load og er ikke hørbar for min del. Den blå skal på 140mm vifta og den sorte skal på 120mm vifta. Så plugges de i y-koblingen og den i hovedkortet. Hvis jeg vil ha den litt kjøligere før gaming eller liknende så justerer jeg bare kabinettviftene fra viftekontrollen.

Edit: Med en så kraftig cpu kjøler er det egentlig ikke vits å kjøre viftene noe hardt.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Det stemmer. Den ligger på rundt 40 grader idle, 45 på load og er ikke hørbar for min del. Den blå skal på 140mm vifta og den sorte skal på 120mm vifta. Så plugges de i y-koblingen og den i hovedkortet. Hvis jeg vil ha den litt kjøligere før gaming eller liknende så justerer jeg bare kabinettviftene fra viftekontrollen.

Edit: Med en så kraftig cpu kjøler er det egentlig ikke vits å kjøre viftene noe hardt.

supert.. takker :)

jeg har en y splitt fra 1 til 3 vifter. hvis jeg setter inn en 4 vifte i kabinettet kan jeg kjøpe en dobbel y kobling og sette på en av de 3 jeg har i utgangspunktet for å få nr 4 på viftekontrollen også? eller blir det kluss..

Lenke til kommentar

supert.. takker :)

jeg har en y splitt fra 1 til 3 vifter. hvis jeg setter inn en 4 vifte i kabinettet kan jeg kjøpe en dobbel y kobling og sette på en av de 3 jeg har i utgangspunktet for å få nr 4 på viftekontrollen også? eller blir det kluss..

Vel, det anbefales ikke å koble 4 vifter på en kontroller ment for 3 vifter. I beste fall får du ikke kjørt viftene på maks, i værste fall sier det poff i viftekontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...