Natrich Skrevet 23. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Den forrige tråden eskalerte veldig i størrelse, lager derfor en ny tråd for å få litt bedre oversikt. Vi har nå en plan for boken, men vi trenge en redaksjon: noen brukere her. Det er et par oppgaver å fylle: Redaktør: Har det overordna ansvaret for at boka kommer på trykk, for innhold og framdrift. Redaksjonsmedarbeidere: Utvelgelse av bilder, samt andre forefallende oppgaver. Korrekturlesere: All tekst, dvs både artikler og bildetekster trenger korrektur. Webansvarlig: Ansvar for drift av opplastingsside for bilder. Desiger: Har ansvaret for den grunnleggende layouten av boka, samt å lage gode systemer som typografene kan bruke. (planlegger å bruke design fra Junibøkene) Typografer: Ansvar for å putte bilder og skriverier inn på rett plass i boka. (Dette viste seg å være en omfattende jobb) Disse brukerene har meldt sin interesse: Redaktør: Natrich Redaksjonsmedarbeidere: azathosk Korrekturlesere: RandiA, azathosk, Trondster, FredrikV. Webansvarlig: tomsi42 Designer: Typograf: _ Endret 11. juli 2011 av Natrich Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2011 Tar gjerne litt Korrekturlesning. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg har oppdatert lista med de som har meldt seg fra forrige tråd forresten Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Synd å se at repsonsen er så liten som den er. Uten dere får vi ikke til en bok. Hvis brukerene av Akam.no vil ha en bok så er det dere/oss det står på! Endret 24. juni 2011 av Natrich Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg skal seff ha den boken om jeg får et bildet/bilder i den boken. Akkurat nå er jeg desverre opptatt med å få nok tid til å ta noen bilder i dann og vann. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jeg er redd jeg ikke besitter kunnskap eller kvaliteter som kvalifiserer seg til annet enn en jobb som korrekturleser. Slenger meg gjerne på, og melder meg som korrekturleser med mindre det er nok folk på den posten allerede Endret 24. juni 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 24. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg kjøper selvfølgelig en eventuell bok, men jeg innehar ikke andre evner dere trenger. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 25. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Nå sitter jeg på buss til Bornholm og ferie. Hvis ingen har meldt seg for de viktigste postene: økonomiansvarlig, designer og typograf, når jeg kommer tilbake neste torsdag så henger Akamboken i en veldig tynn tråd. De nevnte postene blir ikke så veldig stoore siden vi tenker å gå for en typ Junibokdesign. Økonomiansvarlig oppgaven kan jeg se om jeg makter å ta sammen med redaktørjobben Endret 25. juni 2011 av Natrich Lenke til kommentar
kaian Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Jeg liker veldig godt den forrige Akam-boka, jeg blar i den stadig vekk. Jeg skulle gjerne bidratt, men jeg er ikke frisk nok til å ha energien som skal til dessverre. Men jeg heier på dere som står på og håper dere får det til, og så håper jeg at jeg kan bidra neste gang edit: skrivefeil Endret 25. juni 2011 av kaian Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Jeg syns det virker som om du har glemt KISS-prinsippet, Natrich. Skulle ikke "løsningen" være å basere organisasjonen på Juniboken (én person) og ikke 2009-boken? Og hva skal en økonomiansvarlig gjøre? Enten får du til et samarbeide med JP eller Fotoboka.no, hvor de håndterer alle pengene, eller så blir det vel PoD fra Blurb? Om man baserer seg på Juniboken, så er det kun én jobb av noe omfang i dette prosjektet, og det er å tegne ut sidene. Det er imidlertid en møkkajobb av dimensjoner, og det er en jobb som er vanskelig å fordele på flere. Her kreves det en ildsjel á la Tom. Uten det kan dere gjerne være 100 papirflyttere i redaksjonen - det blir uansett ingen bok. 2009-boken var egentlig ikke noe kjempeprosjekt det heller. Det var mange mennesker innvolvert, og det tok kjempelang tid, men det hele ble løst på noen få kvelder med dugnadsinnsats. Mesteparten av tiden gikk med til å vente på å bli koordinert. Endret 25. juni 2011 av Anew Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 KISS-prinsippet har jeg ikke hørt om/glemt, noe ala AC/DC prisippet? Kommer med et litt mer strukturet innlegg, ang vidre utvikling o.l, over et par dager Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) KISS: Keep It Simple Stupid! Sånn ca. verdens beste designprinsipp. Endret 11. juli 2011 av Anew Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 KISS: Keep It Simple Stupid! Sånn ca. verdens beste designprinsipp. Takk! Det er notert nå! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 Dette blir litt utenfor redaksjonell tilhørighet, men om ønskelig kan sikkert jeg skrive et par ord til Akam-boken fra diskusjon.no. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Anew: Lurer på et par tingen: Hvordan gjør vi det om vi fikser bok via Blurb. Får vi solgt den noen sted som JP eller noe da? Hvordan funker CEWE med typografi? Simon: det hadde vært flott Endret 12. juli 2011 av Natrich Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2011 Andre enn meg svarer bedre på spørsmålene dine, men vi (Tom) brukte ikke CeWe-programvaren til å tegne ut sidene. Så vidt jeg kan huske, så tegnet Tom hver enkelt side i ett eller annet ikke-gratis program, og limte dem enkeltvis inn i CeWe. Når det gjelder salg, så syns jeg ikke du skal bekymre deg for det. Dette er en bok for menigheten. Blurb er forøvrig PoD (Print on Demand), og alt det kommersielle håndteres gjennom dem. Ellers konstaterer jeg at den eneste stillingen som egentlig er nødvendig for å produsere bok, og den eneste stillingen det ikke er mulig å lage bok uten - "typograf" - fortsatt står ubesatt. Dermed er dette fortsatt et luftslott, uansett hvor mange som tilbyr seg å bidra. 1 Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 10. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2012 Hvordan går det med luftslottet? For at en typograf skal ha noe å jobbe med så bør det jo foreligge endel tekster og bilder. Hvordan er ståa der? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2012 Hvordan går det med luftslottet? For at en typograf skal ha noe å jobbe med så bør det jo foreligge endel tekster og bilder. Hvordan er ståa der? Begge ting mangler og som du ser selv er ståa ganske laber. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Hvordan går det med luftslottet? Venter på en typograf. For at en typograf skal ha noe å jobbe med så bør det jo foreligge endel tekster og bilder. Hvordan er ståa der? Det å skaffe materiale er ikke et problem. Problememet er og blir at vi ikke finner noen som vil være typograf. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Jeg stiller gjerne som redaksjonsmedarbeider Her kan jeg bidra med litt spesialeffekter for video (til reklame,montasjefilm osv) eller photoshop arbeid, tutorials kanskje etc Kan også stille som korrekturleser, men her ser jeg det er en del allerede Endret 27. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå