Gå til innhold

Hvilke telefon har best mottaker forhold (uansett alder/pris)

Anbefalte innlegg

I gamle dager (altså vi snakker GSM) hadde man endel telefoner som hadde overlegen "signalstyrke", det kan jo være en klassisk "alt var bedre før", men samtidig opplevde jeg å ha gode forhold der hvor jeg ikke lenger har forhold i det hele tatt.

Jeg tipper at det kan ha noe å gjøre med strålegrenser å gjøre men vet ikke..

I alle fall, jeg prøver å finne den (GSM) mobilen som har den beste signalstyrken (og da snakker vi ikke om bare antall "bars" i displayet som vi alle vet kan jukses), til bruk på tur i områder med svært variende, og svake GSM forhold.

Fint med sms, (og selvfølgelig samtale hehe), ALT annet er egentlig lite nødvendig.

Mvh

Tormod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette burde testerne av telefoner lage seg en standard for og bruke i anmeldelser.

Det blir mye synsing rundt dette uten litt vitenskapelig fremgangsmåte.

Dette er jeg helt enig i!

Eneste gangen de siste årene jeg egentlig har hørt om signalstyrke og tester er nå forrige eplesak kom.

Man snakker ofte om at lyden er god, osv når man tester telefoner, men samtidig så gjøres dette stortsett midt i byen med max dekning, mens vi i virkeligheten har et land med gigantiske variasjoner i signalstyrke, og derfor budre vite noe hvor gode telefonene er på å takle dette..

Men har nå fått et par tips av dere 2 så får sjekke videre.

Selv om jeg må si at jeg er litt overrasket at ikke flere har informasjon om dette som de er villige til å dele, eller intereserer seg for et slikt spørsmål :)

Lenke til kommentar

Strålegrenser har alltid eksistert, og meg bekjent er det ikke noen forskjell på "gode gamle dager" og nå, hva angår slike grenser. Derimot merket jeg en betydelig forskjell da bransjen gikk bort fra eksterne antenner og begynte å bruke interne antenner. (Jeg tipper mye av "alt var så mye bedre før" effekten ligger der).

I tillegg så hadde jo mange av telefonene tidligere tilkoblingsmuligheter for ekstern antenne, noe som var feiende flott i bil og slikt.

Den beste telefonen jeg har brukt var en buss-telefon (mener den var av merke Nokia). Den var riktignok mye bedre, fordi den var spesiallagd for innebygging i buss og brukte ekstern antenne.

Forøvrig så er det helt spesifikke begrensninger i selve GSM standarden for sendestyrkene som brukes. Se denne siden under avsnittet "GSM Power Class". Det er ikke slik at man bare kan smekke på en sterkere sender, og vips fungerer alt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...