Gå til innhold

Kjøp av hodetelefoner. Budsjet 3000-4000kr

TLB

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt å kjøpe et nytt par hodetelefoner når jeg drar på ferie til berlin på lørdag og søker hjelp til å velge et som har bra kvalitet på lyd og selve hodetelefonene.

Kravene jeg har til de:

- Pris fra 0-4000kr

- Lett drevene ved bruk på PC

- Passe med bass.

- Utskiftbar kabel (VIKTIG)

- Helst være mulig å kjøpe i Norge eller tyskland

------------------------------------------------------

Musikk typen de skal bli brukt til er for det meste dubstep,dnb, rock og metall.

Hodetelefonene jeg har sett på er Beats by dr.Dre PRO og AKG Q701.

Om dere gir anbefalinger til en evt usb amp/forsterker hadde dette også vært flott!:)

Takk for alle svar:)

Endret av TLB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har siklet en stund på dr. Dre. Jeg har bare prøvd de i noen timer og var svært fornøyd. Jeg har ingen referanser i den prisklassen.

Hva gjelder usb amp, kan jeg rekommandere NuForce uDac 2: http://www.prisjakt.no/product.php?p=699851

Den er jeg svært fornøyd med. Jeg var ikke klar over hvor mye forstyrrelser som en pc genererte på sitt innebygde lydkort før jeg fikk denne. Men igjen, jeg har ingen andre referanser i prisklassen

Lenke til kommentar

Jeg har siklet en stund på dr. Dre. Jeg har bare prøvd de i noen timer og var svært fornøyd. Jeg har ingen referanser i den prisklassen.

Hva gjelder usb amp, kan jeg rekommandere NuForce uDac 2: http://www.prisjakt.no/product.php?p=699851

Den er jeg svært fornøyd med. Jeg var ikke klar over hvor mye forstyrrelser som en pc genererte på sitt innebygde lydkort før jeg fikk denne. Men igjen, jeg har ingen andre referanser i prisklassen

Tror det kanskje blir invistering i den ampen og da et headsett til rundt 3000kr får se hva prisene ligger på i tyskland:D Takk tipset;)

I.o.m. at du skal til Tyskland/Berlin er også modeller fra Sennheiser (HD 600/650), Beyerdynamic og Ultrasone (f.eks. Pro 900) aktuelle.

Når sant skal sies er det vel sterkt anbefalt med amplifikasjon av de fleste hodetelefoner > 2000-kronersklassen. :)

Ja er vel flere tyske hodetelefon produssenter men jeg har ikke sett noen av diss med en utskiftbar kabel :S gi meg gjærne link om du vet om noen med dette.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 600 og 650 har utskiftbar kabel. Jeg tror også flere av Ultrasone sine modeller, herunder Pro 900, har det.

Merknad: Mange/noen/en del mener at AKG K/Q70x ikke passer spesielt godt til musikksjangre hvor bass er en vital del av lydbildet fordi disse hodetelefonene angivelig skal ha "lite" bass.

:yes:

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 600 og 650 har utskiftbar kabel. Jeg tror også flere av Ultrasone sine modeller, herunder Pro 900, har det.

Merknad: Mange/noen/en del mener at AKG K/Q70x ikke passer spesielt godt til musikksjangre hvor bass er en vital del av lydbildet fordi disse hodetelefonene angivelig skal ha "lite" bass.

:yes:

Syntes bare at disse hodetelefonene ser litt "smiple" ut når det kommer til byggkvalitet. Om det så skulle skje at man mistet de i gulvet e.l

Lenke til kommentar

Hodetelefonene jeg har for øyeblikket er Beats by dr.dre Studio men er helt fornøyd med disse ettersom man må bytte batterier annen hver dag. Også glemmer man å kjøpe batterier så sitter man der uten lyd.-.-

Lenke til kommentar

Her snakker vi jo tross alt om raffinerte lydprodukter som skal formidle musikk på best mulig måte og som skal nytes i fred og fordragelighet i sittende (og eventuelt liggende) posisjon - ikke mens man snubler rundt i skoskapet og what not ... :hmm:

Kabelutskiftningsmulighetene på disse hodetelefonene er dessuten i minst like stor grad tiltenkt kabeloppgradering som kabelslitasje.

Lenke til kommentar

Her snakker vi jo tross alt om raffinerte lydprodukter som skal formidle musikk på best mulig måte og som skal nytes i fred og fordragelighet i sittende (og eventuelt liggende) posisjon - ikke mens man snubler rundt i skoskapet og what not ... :hmm:

Kabelutskiftningsmulighetene på disse hodetelefonene er dessuten i minst like stor grad tiltenkt kabeloppgradering som kabelslitasje.

Hehe nei skjønner jo at man skal bruke disse til nyting av musikken og ikke når man jogger men, det hender jo at man er uheldig og mister de fordet. Har du noen gang prøvd beats Pro?.

Og hva ville man da oppgradert kabelen til? en optisk?

Jeg har ikke mye peil så derfor må jeg spørre litt ekstra :)

Lenke til kommentar

1) Jeg har ikke per dags dato prøvd Dr. Dre sin(e) hodetelefon(er), og jeg har heller ingen umiddelbare planer om å gjøre det heller. :thumbup:

2) Kablene kan oppgraderes til balanserte XLR-kabler eller "ordinære" spesielkonstruerte kabler som farger lyden (annerledes) fra hodetelefonen. Her får de mer opplyste supplere ...

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 650 har utskiftbar kabel ja.

Jeg siterer meg selv:

Addendum: HD 650 og AKG K70x krever hodetelefonfosterker for å nå sitt fulle potensial.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 650 har utskiftbar kabel ja.

Jeg siterer meg selv:

Addendum: HD 650 og AKG K70x krever hodetelefonfosterker for å nå sitt fulle potensial.

Da tror jeg nok jeg går for HD 650 og en hodetelefonforsterker da:) Er sikkert litt billigere for sennheiser i tyskland og:) tusen takk for hjelpen og kjapp respons!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...