Andreassen96 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 jeg har fått et gammelt hovedkort m cpu og ram, eneste jeg manglet var psu og hardisk, så igår prøvde jeg å koble til psuen fra den andre maskina mi, og da fungerte hk. idag har jeg fått psu som jeg skulle bruke. men da viste det seg at hovedkortet ikke fungerte lenger. strømforsyninga som jeg fikk idag fungerte på den andre pcn, så det var ikke den. hva kan problemet være ? hk har ikke vært rørt siden igår da det fungerte. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Sjekk at alt er riktig koblet og at det er god kontakt. Beskriv hva som skjer (lyd, lys, vifter etc). Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 det blinker i to lys på nettverksinngange når jeg kobler til strømmen. ikke noe mer . Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Er ikke utenkelig at psu'en ikke er kompatibel med hovedkortet ditt. Har selv opplevd at en psu som på papiret skulle være mer enn kraftig nok til og drive en pc ikke klarer og starte maskinen. Ekstra morsomt er det å se at en mindre psu starter samme maskin uten problemer, og at den *feilaktige* psu'en fugerer helt fint i en annen pc. Starter maskinen igjen hvis du prøver den andre psu'en du har? Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) nei, for den psu jeg har fått idag, er akkurat den samme som jeg prøvde med igår. jeg prøvde også med den psuen jeg fikk idag med den andre maskina, som fungerte. så det er noe med hk, cpu eller ram ? Endret 23. juni 2011 av skodaboy Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Psu er prøvd på et identisk hovedkort. Er kanskje en kortslutting en plass på kortet (da et punkt blir varmt.) Men trenger ikke å finne ut av problemet da HK vil bli kastet i nærmeste tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå