Gå til innhold

Asus P8P67 Deluxe tråden

KimmiK

Anbefalte innlegg

Asus P8P67 Deluxe (vanilla P67 og B3 revision)

P_500.jpg

912612.jpeg 912613.jpeg

Ønsket bare å sette opp denne samletråden for dette spesifikke hovedkortet for skandinaviske brukere. Det finnes mange engelske tråder for dette kortet, men vil gjerne dele erfaringer med norske/skandinaviske.

*Finnes dette fra før, er det bare for admin å fjerne posten*

-Bios oppdateringer vil oppdateres fortløpende-

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at du engasjerer deg i å lage en samletråd for dette hovedkortet.

Har selv et P8P67 Pro, så vidt jeg vet er det ikke store forskjellen på pro og deluxe, om du hadde forklart forskjellen hadde det vært enda bedre :p

Nå det gjelder kompatibilitet med H70, er jeg litt uenig da manuelen til h70 er helt feil, da jeg gjorde som manualen sa passet ikke bakplaten så jeg måtte snu "skruene" i bakplaten "speilvendt" etter det funket alt flott :)

Lenke til kommentar

Flott at du engasjerer deg i å lage en samletråd for dette hovedkortet.

Har selv et P8P67 Pro, så vidt jeg vet er det ikke store forskjellen på pro og deluxe, om du hadde forklart forskjellen hadde det vært enda bedre :p

Nå det gjelder kompatibilitet med H70, er jeg litt uenig da manuelen til h70 er helt feil, da jeg gjorde som manualen sa passet ikke bakplaten så jeg måtte snu "skruene" i bakplaten "speilvendt" etter det funket alt flott :)

Bra tips; har lagt inn noen skjermdumper av forskjeller mellom Deluxe, Evo og Pro kortene. Det er særdeles lite som skiller dem, og etter min mening er alle kortene veldig bra i denne serien, både for entusiasten og nybegynneren :)(har selv testet både Deluxe og Evo)

H70 problemet ditt kjenner jeg ikke til, men er verdt å vite for dem som investerer i den kjøleren - top notch :thumbup:

Bruker selv H50 for prosessoren, og den satt som hånd i hanske - mulig de har endret noe på designet i festemekanismen på H70.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sliter med random freeze på mitt P8P67, har hatt dette siden jeg fikk det. Kanskje i snitt annenhver dag så henger maskinen bare, som oftest når den ikke er i bruk, på natten eller mens jeg er på jobb. Typisk ikke under load. Har oppdatert BIOS etterhvert som det kom nye, og har av og til trodd det var vekk, men det har alltid kommet tilbake.

Det siste som skjedde var at SATA2 portene sluttet å fungere.

Jeg har ennå ikke returnert kortet (som jeg har rett på pga problemer med første revisjon), men problemene jeg har hatt gjelder jo ikke dette problemet (korrupsjon av data etter 1-2år). Dermed så lurer jeg på å be om å få et helt annet kort når jeg returnerer det, kanskje et annet merke enn Asus. Et kjapt google-søk avslører at mange har problem med ustabilitet på P8P67.

Lenke til kommentar

Du kan ha vært uheldig og fått et dårlig kort. Anbefaler deg å benytte din RMA rett, så fort som overhodet mulig fra stedet du har kjøpt kortet. :thumbup:

Personlig har jeg hatt 0 problemer med mitt kort, hverken stabilitet eller funksjonalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Om du klikker på "CPU Support" linken i første post så får du opp hvilke processorer som er kompatible med hovedkortet! Da får du opp att i7-3770K er kompatibel med hovedkortet om du har BIOS 3207 eller nyere.

Om du snakker om en oppgradering fra en annen CPU som du har idag, så må du oppdatere BIOS FØR du installerer den nye processoren, ellers får du trolig ikke bootet i det hele tatt! Om du har planer om å KJØPE dette hovedkortet nå, så er det sannsynlig at du får det med en lavere BIOS versjon enn denne, og da må du trolig få lånt en annen CPU for å oppdatere BIOS FØR du installerer din i7-3770K!

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...