KimmiK Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Asus P8P67 Deluxe (vanilla P67 og B3 revision) Offisielle sider: Teknisk spesifikasjon Nedlasting for software, bios, manualer, drivere Memory QVL liste CPU support Uoffisielle sider: Xtremesystem forum tråd Xtremesystem beta bios/offisiell support tråd Hardforums egen Asus P8P67 overklokking guide FAQ - Overclock.net v/Korlus Nyeste Offisielle bios: 1702 P8P67 Deluxe 1702 BIOS1. 2.2TB or larger HDD can be supported under RAID mode.(Need to install IRST 10.5 version driver first) Nyeste Beta bios: 1850 P8P67 DELUXE 1850 BIOSImprove system stability. Nyeste Ubekreftet bios: N/A *Bios finnes her, etter valgt operativsystem* Youtube: Noen 3-partskjølere, som er anbefalte fra diverse brukere: Noctua NH-D14 Cooler Master V8 Corsair H60 Corsair H70 Corsair H80 (er lansert og kommer i skandinaviske webshop Q2/3 2011) *Alle kjølere fra socket 1156 passer for P67 hovedkort med socket 1155* Verdt å tenke på før innkjøp: Støtter ikke Intel's GPU teknologi Har støtte for SLI/Crossfire i x8 dobbelkonfiguasjon (ingen NF200) SLI connector følger med hovedkortet Totalt 4 Sata 6Gb/s porter: 2 via intel chipset, 2 via Marvell controller Medfølgende ASUS Front Panel USB 3.0 Boks Støtter følgende minne hastigheter: DDR3 2200(O.C.)/2133(O.C.)/1866(O.C.)/1600/1333/1066 *Mer kan leses under "Teknisk Spesifikasjon"* Noen forskjeller mellom Asus P8P67 Deluxe / Pro (etter ønske fra brukeren BeGj) Kilde: Bjorn3D.com, Forøvrig en veldig god anmeldelse av kortene Spec table / Feature table: Generell Asus P8P67 Oversikt Ønsket bare å sette opp denne samletråden for dette spesifikke hovedkortet for skandinaviske brukere. Det finnes mange engelske tråder for dette kortet, men vil gjerne dele erfaringer med norske/skandinaviske. *Finnes dette fra før, er det bare for admin å fjerne posten* -Bios oppdateringer vil oppdateres fortløpende- Endret 19. juli 2011 av KimmiK Lenke til kommentar
Anonym342r234erf342ewt4gawrewerfg Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Flott at du engasjerer deg i å lage en samletråd for dette hovedkortet. Har selv et P8P67 Pro, så vidt jeg vet er det ikke store forskjellen på pro og deluxe, om du hadde forklart forskjellen hadde det vært enda bedre Nå det gjelder kompatibilitet med H70, er jeg litt uenig da manuelen til h70 er helt feil, da jeg gjorde som manualen sa passet ikke bakplaten så jeg måtte snu "skruene" i bakplaten "speilvendt" etter det funket alt flott Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 29. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Flott at du engasjerer deg i å lage en samletråd for dette hovedkortet. Har selv et P8P67 Pro, så vidt jeg vet er det ikke store forskjellen på pro og deluxe, om du hadde forklart forskjellen hadde det vært enda bedre Nå det gjelder kompatibilitet med H70, er jeg litt uenig da manuelen til h70 er helt feil, da jeg gjorde som manualen sa passet ikke bakplaten så jeg måtte snu "skruene" i bakplaten "speilvendt" etter det funket alt flott Bra tips; har lagt inn noen skjermdumper av forskjeller mellom Deluxe, Evo og Pro kortene. Det er særdeles lite som skiller dem, og etter min mening er alle kortene veldig bra i denne serien, både for entusiasten og nybegynneren (har selv testet både Deluxe og Evo) H70 problemet ditt kjenner jeg ikke til, men er verdt å vite for dem som investerer i den kjøleren - top notch Bruker selv H50 for prosessoren, og den satt som hånd i hanske - mulig de har endret noe på designet i festemekanismen på H70. Endret 29. juni 2011 av KimmiK Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Oppdatert med ny ubekreftet bios: 1850 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hei, bra tiltak, men vil foreslå at tråden omfatter alle P8P67 kortene. De benytter praktisk talt samme bios type med tanke på versjonsnummer, og de ser ut til å ha samme problemer/utfordringer. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg sliter med random freeze på mitt P8P67, har hatt dette siden jeg fikk det. Kanskje i snitt annenhver dag så henger maskinen bare, som oftest når den ikke er i bruk, på natten eller mens jeg er på jobb. Typisk ikke under load. Har oppdatert BIOS etterhvert som det kom nye, og har av og til trodd det var vekk, men det har alltid kommet tilbake. Det siste som skjedde var at SATA2 portene sluttet å fungere. Jeg har ennå ikke returnert kortet (som jeg har rett på pga problemer med første revisjon), men problemene jeg har hatt gjelder jo ikke dette problemet (korrupsjon av data etter 1-2år). Dermed så lurer jeg på å be om å få et helt annet kort når jeg returnerer det, kanskje et annet merke enn Asus. Et kjapt google-søk avslører at mange har problem med ustabilitet på P8P67. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Du kan ha vært uheldig og fått et dårlig kort. Anbefaler deg å benytte din RMA rett, så fort som overhodet mulig fra stedet du har kjøpt kortet. Personlig har jeg hatt 0 problemer med mitt kort, hverken stabilitet eller funksjonalitet. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Noen som har erfaring med 16gb minne på dette kortet? Er 4x4gb brikker.. Lenke til kommentar
Zpoer Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Funker som gull det kjører 16 Gb med corsair vengeance (4x4gb), stabilt og fint Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Vil en CPU på 22 nm funke på dette hovedkortet? (Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155) Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Om du klikker på "CPU Support" linken i første post så får du opp hvilke processorer som er kompatible med hovedkortet! Da får du opp att i7-3770K er kompatibel med hovedkortet om du har BIOS 3207 eller nyere. Om du snakker om en oppgradering fra en annen CPU som du har idag, så må du oppdatere BIOS FØR du installerer den nye processoren, ellers får du trolig ikke bootet i det hele tatt! Om du har planer om å KJØPE dette hovedkortet nå, så er det sannsynlig at du får det med en lavere BIOS versjon enn denne, og da må du trolig få lånt en annen CPU for å oppdatere BIOS FØR du installerer din i7-3770K! Lykke til! 1 Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Ok, takker for svar Hadde tenkt å kjøpe både HK og CPU, men går trolig for en annen løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå