operg Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Det er visst mulig. Men det gir meg ikke garanti for at jeg får innpass. Studiene er adgangsregulerte, og jeg bør søke via Samordna opptak står det også på dokumentet. Men vil de ikke ta stilling til om jeg oppfyller opptakskravet for det studiet jeg søker overgang til? Det må også være plass på det studiet, det er bare 25 studieplasser i dette øyeblikket. Kommer jeg inn da hadde vi blitt 26, det går nok ikke, jeg må nok erstatte en som har falt ut. Noe som må bety stor konkurranse om denne ene studieplassen med endre svært kvalifiserte søkere. Det står at du "bør søke via Samordna opptak" under "overgang til øvrige studieprogram", ikke under "overgang til arkitekt- og sivilingeniørutdanning". Når det er sagt er det ikke sikkert at søknaden din om overgang blir godkjent, men får du gode karakterer det første semesteret vil jeg tro at du har en god sjanse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Dette er gode nyheter, så jeg vil da slippe å bruke Samordna opptak her, og jeg vil konkurrere med karakterene som jeg fikk på NTNU det første semesteret. Da har jeg en rimelig sjanse her, men jeg må fremdeles satse på at en abdiserer fra studiet. Skjer ikke det, da kommer ikke jeg inn. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Til gjengjeld er Sonans dyrere enn Akademiet. Man får det man betaler for. Har selv gått på Sonans. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Til gjengjeld er Sonans dyrere enn Akademiet. Man får det man betaler for. Har selv gått på Sonans. Absolutt riktig! Men jeg har gått på Akademiet fra før av, men jeg skal ta stilling til dette. R1+R2 matte og Fysikk 1 og 2, evt er de fagene som skal taes til slutt, fordi disse fagene må være "ferskt" før studiestart dersom denne veien benyttes. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Tok du 1T + 2T, Tricell? I så fall, hvordan var det og ble resultatene som forventet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Tok du 1T + 2T, Tricell? I så fall, hvordan var det og ble resultatene som forventet? Det ble nedskjæringer, derfor tok jeg bare 1T hos Akademiet, og 2T på skolen. Jeg er strålende fornøyd med resultatet. Det var bare 3 som hadde søkt 1T+2T hos Akademiet, derfor ble jeg flyttet til 1T, noe som var dumt. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ah, dumt! Hvordan gikk det da? Tok selv opp 1T i vår. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ah, dumt! Hvordan gikk det da? Tok selv opp 1T i vår. Jeg gikk ikke opp til eksamen, ellers ville jeg ha mistet min sekser i 1P matte. Men jeg har en sekser i 2T matte nå. Jeg brukte kurset som supplement til T2 matten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Ingen vits da nei. Men hva fikk du i 1T matte? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Fikk 6 på eksamen, så er fornøyd med det. E: Hadde fra før 6 i standpunkt og 5 på eksamen. Utgjør en forskjell på rundt 0,2 poeng, avhengig av hvor mange seksere jeg får i Vg3. Endret 25. juni 2011 av nypis Lenke til kommentar
Error Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Hvis man har T/R matte, er det da mulig å ta P/S matte og cruise gjennom for å få ekstra seksere på kortet som trekker snittet opp? Endret 25. juni 2011 av Error Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Hvis man har T/R matte, er det da mulig å ta P/S matte og cruise gjennom for å få ekstra seksere på kortet som trekker snittet opp? Tenkte det samme, å ta opp S1 og S2 matte som privatist, med R1 og R2 matte, men det er dessverre ikke mulig. Kilde, se nederst på S. 22 Endret 25. juni 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Nå har jeg enda et spørsmål; Jeg har fått bekreftet at det er mulig å ta yrkesfaglige programfag som privatist. Dermed går produksjon og bransjelære unna. Men PTF gjenstår. Ifølge NKI er det slik denne går unna: Alle må få godkjent prosjekt til fordypning før de kan få vitnemål. For å dekke timetallet i faget kan privatister enten dokumentere 210 timer praksis i et relevant yrke eller ta eksamen i et antall relevante fag med nasjonale læreplaner som samsvarer med totalt 168 årstimer Det er opplæringsetaten i fylket som godkjenner prosjekt til fordypning. Jeg ringte til privatistkontoret i Hordaland fylke og de sa at man kan gjøre slik som står ovenfor, og at man ville få "godkjent" istedenfor en karakter dersom man kunne dokumentere 210 timer i et relevant yrke. Her kommer min læretid inn som rørlegger, siden det er et relevant yrke. Derfor vil jeg få godkjent. Men problemstillingen gjenstår: Hvordan vil Samordna opptak ta stilling til et fag med "godkjent" fremfor en karakter. Jeg har karakter 4 i PTF, men den vil nå bli erstattet av "godkjent" noe som gjør faget = 6 eller ingenting. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Noen som har noen innvendinger? Det er mulig å ringe til Samordna opptak, men jeg er blitt advart om lange ventetider på telefonen, og det ble bekreftet da jeg forsøkte igår å ringe dem. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Jeg kan ikke svare deg helt sikkert på det ene spørsmålet ditt, men de i klassen min som var i USA/Frankrike i VG2 hadde mange karakterer erstattet av en merknad som indikerte på at eleven hadde fått godkjente resultater i utlandet. Disse regnes ikke med på snittet. Kanskje er det slik for denne «karakteren» også? Endret 30. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det kan godt hende at det er slik her også. Så hvis det blir "godkjent" da regnes denne mest sannsynlig ikke med i snittet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå