Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Kan jeg saksøke jævelen, eller er jeg bare i emosjonelt sjokk nå?

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, penger og oppresning har ingen ting med saken og gjøre. Har bare lyst til å skape faenskap for han. Dette høres kanskje dumt ut og er en holdning jeg absolutt ikke burde ha. Men det å lese det jeg har skrevet, kommer ikke til å få dere til å skjønnne hva jeg har gått igjnnom. Det må oppleves. Det støste problemet er ibs'en som jeg fikk etter at depresjonen startet. Det må jeg leve med resten av livet. Og det er ingen ting jeg kan gjøre med det bortsett fra stress og kosthold, noe som ikke har hjulpet så langt.

Om du vil ha hevn, er det ikke mye rettsvesenet kan hjelpe deg med. Fyren som slo/klapset deg kan heller ikke dømmes til å få dårlig samvittighet.

Så jussen i dette kan du nok la ligge.

Hvis jeg kan komme med noen ikke-rettslige innspill også: Det virker på meg som om slaget/klapset egentlig var temmelig uskyldig. At det fikk slike følger for deg - dvs. at du fikk alle disse plagene dine - skyldes at du hadde en individuell svakhet som gjorde deg mer utsatt. En viktig del av årsaken til plagene dine ligger dessuten i din egen psyke.

Men hvis dette stemmer, og klapset/slaget var ganske uskyldig i seg selv: Hvorfor vil du at han skal få dårlig samvittighet for noe som nærmest var et uhell?

I mine øyne blir du da verre enn han.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...