Gå til innhold

Tenger hjelp! Føler jeg blir lurt av Telenor..

Anbefalte innlegg

Har ett stort problem..

Jeg betaler for 16mbit linje fra Telenor, men uansett hva, så får jeg ikke brukt mer enn 3mbit !

Har noen en anelse av hva dette kan være?

Telenor bare sier at alt er som det skal, og vil ikke hjelpe til mer enn det.

Har prøvd å byttet AP til ett MYE kraftigere utgangspunkt, men det er akkurat det samme enda..

Setter stor pris på om noen her kan svare meg på noe Telenor ikke kan? :)

Endret av antillum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du betaler for 16mbit fra telenor og får ut kun 3mb ville jeg ha kontaktet telenor teknisk og få de til å ta en titt på linjen din.

Enkelte tilfeller kan det være at linjen inn til huset ditt ikke støtter den type båndbredde, men dette skulle du ha blitt informert om på forhånd. Selskapet har gode verktøy til å måle kapasiteten inn til huset ditt før de legger opp linjen.

Ville også ha tatt kontakt med reklamasjon og be om reduksjon av pris - betaler ikke for en tjeneste som ikke er optimal. Stå på din sak! :)

Lenke til kommentar

Ser at det kom raske responser her, takker og bukker for det :)

Har ikke vært her inne da jeg har holdt på med denne internett-linjen i hele dag.

Til slutt fant jeg ut at Telenor faktisk har gitt meg en 4mbit linje for 16mbit pris i noen år.

De skal nå komme å fikse opp her fortløpende, så dette ordnet seg til slutt det også ^^ De gjør opp for sine feil :)

Lenke til kommentar

Gikk over til NextGentel nylig, 10mbit-abonnement og ikke 5, da jeg hadde 5,5 stabilt hos Ventelo med 6500-abonnement(pluss at jeg ba teknikeren dobbeltsjekkebekrefte hastighetsbgrensningen i kobbernettet her først) men når jeg måler med uansett internettspeedometer er hastigheten bare 3...nå er dette i seg selv mildt sagt gyldig grunn til oppsigelse(som om ikke noe skulle være mer selvfølgelig), og jeg hadde faktisk vurdert å fortsette hos dem hadde det ikke vært for at det til tider stopper opp, eller, "hakker", om så bare i det hele tatt, når jeg spiller Battlefield eller Counter-Strike med andre folk eller når jeg ser Youtubevideoer. Og at ruteren/modemet ikke tåler andre rutere og er i hvit plast(det ser så fort og lett skittent ut og synlig)var vel dråpen som gjorde at jeg nå må gå over til fiber (25 til 800 sdsl, med tileggstjenester som f.eks. alarm). Hjertet mitt snøret seg nemlig litt før jul, og som om jeg ikke var allergisk nok mot hemning av flyt whatsoever i utgangspunktet ble jeg det da... Bare jeg enser at noe stopper opp en eller annen plass..den frie flyten må være en selvfølgelighet, en ufattelig visshet om at noe aldri holdes tilbake, liksom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...