RamGuy Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg er på jakt etter en minnekortleser til min MacBook Pro 17" 2011 modell, denne har som kjent ingen innebygget minnekortleser men har ExpressCard utvidelsespor. Dermed er jeg på utgikk etter en minnekortleser som kjører over expresscard (vil ikke ha USB da expresscard for det første er raskere og for det andre kan jeg ha den stående i maskinen hele tiden da expresscard minnekortlesere perfekt integreres med maskinen) og samtidig så skal det jo da helst støtte den ekstra hastigheten som du finner i disse UHS-I SDHC minnekortene. Men dette viser seg å bli en langt større utfordring enn jeg hadde trodd! Jeg ser at både SanDisk og Transcend begge har hver sin egen minnekortleser som støtter UHS-I hastigheten, men ingen av disse er å finne på det norske markedet? Faktisk så finner jeg dem ikke på det internasjonale markedet overhode? For utenom Sandisk som selger sin egen minnekortleser via sine egne nettsider (som ikke sender andre sender enn USA) så finner jeg absolutt ingenting av minnekortlesere som støtter UHS-I overhode? Om jeg ikke husker helt feil så kom vell de første UHS-I minnekortene på slutten av fjoråret / starten av 2011, er det ikke da litt merkelig at det tilsynelatende er så totalt blottet for minnekortlesere som faktisk kan benytte den ekstra hastigheten? Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) http://cgi.ebay.com/SanDisk-SDADX6CFG20-Extreme-Pro-Expresscard-Adaptr-/330565056816?pt=PCC_Drives_Storage_Internal&hash=item4cf7367930#ht_4417wt_907 Edit: Ser denne stikker utenom mer enn den hos SanDisk, men du kan da sende mail/ringe Sandisk å høre om de kan sende den, eller om den kommer til Norge? Endret 30. juni 2011 av Rattata12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå