stifa Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Hei. Jeg fikk en liten overraskelse da jeg så at jeg fikk en treer på norskeksamen i hovedmål da jeg har karakteren fem i standpunkt. Jeg fikk 5 i sidemål, derimot. Jeg finner ufattelig lite informasjon om dette på internett, men går det an å bare ta norsk hovedmål som privatist? Jeg skal på folkehøgskole fra høsten av, så jeg er fornøyd om jeg får karakterene til vinters, når jeg skal søke på utdanning i Storbritannia via UCAS. Takker på forhånd! (For å få inn en kontrast, så fikk jeg 6 på kjemi 2-eksamen, noe som aldri har hendt på skolen min før, og her har det blitt undervist i VG3-kjemi siden 80-tallet.) Endret 23. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ja, du kan ta alle fag som privatist. For eksempel her. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Det ser ut som det inneholder undervisning, og jeg det er langt imellom Oslo og folkehøgskolen jeg skal gå på. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Du kan gå opp som privatist, uten undervisning også. Kontakt privatistkontoret, så får du hjelp Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Takk for tipset! Skal høre med norsklærer om jeg kan klage meg opp til en firer på eksamen først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Du må ikke ta opp hele pakken, Norsk skriftlig, Norsk muntlig, og Norsk sidemål. Tror du bare kan ta en av dem dersom du ønsker dette. Du kan ta fagene opp som privatist med klasseundervisning for eksempel hos; Akademiet (billigst) Sonans Bjørknes NKI (nettstudier) Men før du kan melde deg opp til privatisteksamen så må du gå inn Her. Husk å velge riktig fylke og fag. Du må betale noe med 700kr for å forbedre faget, mens det koster noe med 300kr for å ta faget for første gang. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Takk for et godt svar! Jeg skal på en folkehøgskole nære Stord. Kan jeg ta eksamen på en videregående skole i dette området da, eller må det være hos gode gamle Fosen videregående – hvor jeg gikk nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Takk for et godt svar! Jeg skal på en folkehøgskole nære Stord. Kan jeg ta eksamen på en videregående skole i dette området da, eller må det være hos gode gamle Fosen videregående – hvor jeg gikk nå? Privatisteksamen, vil være i et eksamens lokale som fylket har valgt for privatister. Det kan enten være på en videregående skole eller et leie lokale. Husk at det vil være høysikkerhet på disse eksamener, så du må ikke prøve deg på noe. De sjekker også identiteten din. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Privatisteksamen, vil være i et eksamens lokale som fylket har valgt for privatister. Det kan enten være på en videregående skole eller et leie lokale. Husk at det vil være høysikkerhet på disse eksamener, så du må ikke prøve deg på noe. De sjekker også identiteten din. Jeg er den siste som vil prøve å jukse. Har man rett til utvida tid, PC, osv. som ved vanlig videregående? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Privatisteksamen, vil være i et eksamens lokale som fylket har valgt for privatister. Det kan enten være på en videregående skole eller et leie lokale. Husk at det vil være høysikkerhet på disse eksamener, så du må ikke prøve deg på noe. De sjekker også identiteten din. Jeg er den siste som vil prøve å jukse. Har man rett til utvida tid, PC, osv. som ved vanlig videregående? Selvsagt, dette må oppgis lenge før eksamen. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Høres bra ut! Får vi karakterene i god tid før januar? Og hvordan skriver jeg ut nytt vitnemål/hva-det-enn-heter etter eksamen? Endret 23. juni 2011 av stifa Lenke til kommentar
Amarena Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) edit Endret 15. juli 2012 av Amarena Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Høres bra ut! Får vi karakterene i god tid før januar? Og hvordan skriver jeg ut nytt vitnemål/hva-det-enn-heter etter eksamen? Er ikke sikker på hvor lenge du må vente på sensuren, men du skal få den raskt. Når du får karakteren, så tar du med deg beviset til for eksempel din gamle videregående skole for at de skal oppdatere ditt gamle vitnemål med den nye karakteren, så skrives den ut eller sendes til deg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Privatist på våren = man får svar i andre halvdel av juni Privatist på høsten = man får svar i midten av januar (mye ferie etter eksamen som utsetter det) Det er slik jeg har hørt i hvert fall (og i de periodene jeg fikk mine svar). Endret 23. juni 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg har "til vanlig" 6 i norsk (hovedmål, sidemål og muntlig), men fikk 3 på eksamen i norsk hovedmål skriftlig. Har aldri fått lavere enn karakteren 5 på noe jeg har levert inn i norskfaget. Vet ikke om jeg skal gråte eller le... Noen som vet om et nedlastbart skjema som kan brukes når man skal sende inn klage på eksamenskarakterer? Du skriver en vanlig formel klage som skal tilsendes rektor. Det skal være publisert klage orientering på Its learning. Lenke til kommentar
Amarena Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) edit Endret 15. juli 2012 av Amarena Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Om du er privatist skal klagen sendes til skolen du tok eksamen hos. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Om du er privatist skal klagen sendes til skolen du tok eksamen hos. Jeg tok eksamen i en stor idrettshall, og den er ikke knyttet til noen skole. Satser heller på å kontakte privatistkontoret. Var idrettshallen ikke koblet til noen skole? Privatistkontoret vet helt sikkert svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå