Cuneax Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 5-serien er verdens første laptop med Chrome OS. Samsung lanserer Chromebook i Europa Lenke til kommentar
Nator Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Oppløsning på 1280x800 eller 960x600? Endret 23. juni 2011 av Nator Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Konnektivitet, hva slags ord er det? *grr* Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Så i stedet for Caps-Lock, så har de satt inn en dedikert søketast. Kunne de ikke heller ha satt denne søketasten der Windows-tasten pleier å være, altså mellom Control og Alt? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 På innsiden finner man en Intel® Dual-core-prosessor Intel Atom N570 i følge: http://www.samsung.com/us/computer/chromebook/XE500C21-H01US-features Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Så i stedet for Caps-Lock, så har de satt inn en dedikert søketast. Kunne de ikke heller ha satt denne søketasten der Windows-tasten pleier å være, altså mellom Control og Alt?Nei, er jo konge at de har tatt bort Caps-Lock. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Glimrende at man slipper Windows-skatt ved kjøp av PCen, men så kommer det store spørsmålet: Blir det enkelt å bytte ut Chrome med Linux? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Linux = Uendelige mange muligheter. Chrome OS = Du er stuck på internett. Jeg har mer tro på chrome for bedriftsmarkedet enn hos hjemmebrukere som vil spille, høre på musikk osv. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Glimrende at man slipper Windows-skatt ved kjøp av PCen, men så kommer det store spørsmålet: Blir det enkelt å bytte ut Chrome med Linux? Både Samsung og Acer har samme "jailbreak" bryter som en fant på Cr-48. Slå over den og en kan legge inn hva en vil. Vipp den tilbake og kun ChromeOS er akseptert. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 "Batterilevetid på opptil 8,5 timer" Fortsatt ikke imponert. Når kommer en maskin med ca 15-16 timer som minimum, så kan kan bruke den som vi bruker våre GBA SPer? Altså at man ikke tenker på å begynne å lage før det er 3-4 timer igjen av batteriet. Lenke til kommentar
Gohei Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Det var noe merkelig med refleksen i skjermen på bildet til høyre... Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Prisen var litt høy, men dette er jo den ultimate kjøkken-PC! Med et utvalg sentralt plasserte bokmerker som passer i et kjøkken så kan det ikke bli enklere for mor å komme på nett i en fei. Slike bokmerker kan f.eks. være matoppskrifter, TV-program, bussruter, telefonkatalogen, m.m. Det eneste som mangler(?) er en push-tjeneste for e-post, altså slik at mor/mormor får automatisk e-posten sin levert direkte på skjermen så fort den dukker opp på e-postkontoen. Jeg tenker meg f.eks. en app der hver e-post dukker opp som en konvolutt og at de legger seg i en bunke oppå hverandre, men slik at man ser hvor mange det er og at man kan klikke direkte på nr. 3 i bunken, hvis man ønsker. Endret 23. juni 2011 av Prognatus Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Til den prisen kommer det aldri til å slå an. Den har ikke den must-have-factoren, og man kan få en fullverdig god PC til den prisen. Prisen må under 2000 kr for at kjøpssterke nordmenn skal gidde å kjøpe den. Som mannen over sier, "perfekt kjøkkren PC" , hvor mange er villig til å betale 3,5 k for en kjøkken PC ? Da tipper jeg flere velger tableter, for hva skal man med tastatur på en PC man ikke skal skrive lange artikler med? Det var et godt initiativ fra Google, men desverre..., dette blir for sent, for dårlig og for dyrt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 SSD koster endel, nok det som driver prisen opp. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Da tipper jeg flere velger tableter, for hva skal man med tastatur på en PC man ikke skal skrive lange artikler med? men en lengre e-post går helt greit å skrive på en tablet uten fysisk tastatur (uten å øke stressnivået)? Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 hadde det ikke verdt smartere å putte Chrome OS i en tablet? siden det ikke er noe vits med stor HDD så kan man vel for pokker bruke noe som er så minimalt som mulig? Lenke til kommentar
d'RaZiel Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ville ikke hatt et så begrenset OS på en maskin, om de så kastet den etter meg. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Da tipper jeg flere velger tableter, for hva skal man med tastatur på en PC man ikke skal skrive lange artikler med? men en lengre e-post går helt greit å skrive på en tablet uten fysisk tastatur (uten å øke stressnivået)? Hei, Nå vet jeg ikke hvor lange epostene dine er, men mine er sjelden over 4-5 linjer. Og det mener jeg man greier fint å skrive på touch screen. Skrev lengre epost før, men pga sosial media som gjør at man lettere kan kommunisere med hverandre så har det blitt mindre og mindre private epost, og flere tweets (160 tegn), status oppdatering (sjelden mer enn 2 linjer), og fb meldinger. Men for all del, det finnes sikkert folk som fortsatt skriver lange epost og sverger til et fysisk tastatur, men tror ikke denne nisjen er stor nok. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Men for all del, det finnes sikkert folk som fortsatt skriver lange epost og sverger til et fysisk tastatur, men tror ikke denne nisjen er stor nok.nå skriver ikke folk kun e-post når de er på nett heller da, folk som jobber via internett, har kontorjobber osv må jo ha fysisk tastatur. Så spørs det hvilken målgruppe disse maskinene treffer. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Prisen var litt høy, men dette er jo den ultimate kjøkken-PC! Med et utvalg sentralt plasserte bokmerker som passer i et kjøkken så kan det ikke bli enklere for mor å komme på nett i en fei. Slike bokmerker kan f.eks. være matoppskrifter, TV-program, bussruter, telefonkatalogen, m.m. Det eneste som mangler(?) er en push-tjeneste for e-post, altså slik at mor/mormor får automatisk e-posten sin levert direkte på skjermen så fort den dukker opp på e-postkontoen. Jeg tenker meg f.eks. en app der hver e-post dukker opp som en konvolutt og at de legger seg i en bunke oppå hverandre, men slik at man ser hvor mange det er og at man kan klikke direkte på nr. 3 i bunken, hvis man ønsker. Nå er ideen at en skal ha Gmail tabben åpen, muligens låst i en en app-tab, men åpen. Og prisen kommer nok av at disse kommer med mobil radio ferdig montert. Smett i en SIM og en er på nett hvor som helst, når som helst. Disse radioene har det med å legge på noen kroner, muligens pga subsidieringpakkene til operatørene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå