Gå til innhold

HTC Desire - Roote telefonen - hvilken rom

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å roote telefonen ettersom jeg som mange andre sliter med å få plass til alle programmene jeg ønsker å ha på telefonen.

Jeg liker egentlig sense og er derfor litt skeptisk til rooting, men tror likevell jeg må gjøre det for jeg ønsker ikke å kjøpe ny telefon før neste generasjon kommer på markedet. Altså en telefon med noe "nytt" av verdi, ikke bare høyere spec.

Derfor spør jeg de kloke herrer og damer på forumet hvilket ROM jeg eventuelt bør forsøke om jeg velger å roote. Jeg vet at dette i høy grad er et spørsmål om hvilket utrykk man foretrekker, men jeg ønsker i hvert fall å være sikker på at ROMen jeg velger fungerer godt.

Noen som kan gi meg et tips?

Endret av emrossel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting først:

Selv om du rooter telefonen, så kan du lett slite med å få plass til alle programmene, selv om ting lagres på SD-kortet, så lagres det i tillegg data på telefonen.

Det som anbefales, er at du partisjonerer minnekortet, ext2sd eller noe i den dur (ting har utviklet seg så jeg henger ikke helt med på nåværende status). Da vil dette området brukes om utvidet telefonminne, slik at du ikke går så fort tom for plass. Antar de fleste roms benytter seg av dette.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1018843

denne for eksempel. Da har du en custom rom med sense.

Du kan også kjøre en HELT standard rom slik du har nå, samtidig som du er rootet og ikke benytter noe ekstra "tweaks" utenom en ext2sd.

Men anbefaler deg egentlig å tenke på å droppe sense, og gå for raskere og mer utviklede roms.

Cyanogenmod-baserte er gode, og nå i det siste har jeg fått elsk på MIUI som du og kan prøve.

Lenke til kommentar

Er selv veldig fornøyd med Cyanogenmod. Da får du Android 2.3. Selv rootet jeg for å få bedre plass på telefonen, og har prøvd litt forskjellig av rom. Jeg ønsket mest mulig stabilitet, og landet derfor på CM7. Veldig fornøyd med dette valget, og det forlenger levetiden på min telefon! Har rett og slett ikke behov for ny telefon, selv om fristelene selvsagt er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...