Gå til innhold

Uriktig avsluttning av PC, ulemper

Anbefalte innlegg

Ok, nå har det seg slik at ganske ofte har en person funnet det morsomt og slå av sikringen mens min stasjonære PC har stått på.

Eksakt antall ganger er ikke talt, men en gjetning ligger på iallfall 200 i løpet av de 2 siste årene, ingen komponenter er byttet ut i løpet av disse 2 årene.

Jeg har hørt at en slig "bruk" er skadelig, og det er det jeg lurer på.

Hvilke "skader" kan uriktig avsluttning føre til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komponentene inne i maskinen vil nok tåle det greit, eneste er skjermen som ikke vil like det over tid, da spesielt eldre CRT skjermer.

Uansett, det som kan skje av skade er ødelagt og korrupt filsystem på harddisken, da spesielt OS disken / partisjonen din kan bli korrupt og ødelagt.

Dette betyr da at du må finne deg i å reinstallere OS.

Lenke til kommentar

Ok, var ikke verre enn det.

Blir nok en reinstallering av W7 snart, men ikke før ny CPU er i hus.

Bruker min til film, musikk, chat, jobb, nettsurfing og spill, og det faller ikke i smak hos en viss person jeg deler hus med, så dermed er det snipp snapp snute, så er strømmen ute :p

Lenke til kommentar

Hva med å vurdere http://www.multicom.no/APC-APC-Smart-UPS-SC-1000VA--UPS--AC-230-V--1000-VA--4-Utgangskobling%28er%29--2U/cat-p/c/p921116 eller be personen kutte ut å slå av sikringen

Angående skader, er nok harddisken/DVD stasjonen som lider mest.

Viftene/strømforsyningen kan lide også. Men har man f.eks laptop tilkoblet strøm hjelper jo også det. Slik man har batteri som man kan bruke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har opplevd at strømforsyninger sier farvell verden av morroklumper som leker med sikringer.

I jobbsammenheng har jeg opplevd at mye rart fra lamper til prosjektorer/switcher har dauet med strømkutt.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...