KimOlsen87 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei, sitter her og funderer på å skaffe ny prosessor til mitt Asus M3N78-EM hovedkort. Grunnen er at nåværende går altfor treigt, mest sannsynlig etter at en viss person synes det er artig og slå av sikringen mens PC'en står på...meget ofte. Og nå har jeg sett på et par steder, komplett.no og amentio.no. Eneste som har noe brukbart er amentio med en AM2 CPU, som ligger i overkant av ønsket beløp. Er det mulig og bruke AM3 prosessorer på et AM2/AM2+ hovedkort? Eller er det alternative nettsider som fortsatt har et rimelig og bedre utvalg av AM2/AM2+ CPU'er? Forhåndstakker for svar Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) Hei, sitter her og funderer på å skaffe ny prosessor til mitt Asus M3N78-EM hovedkort. Grunnen er at nåværende går altfor treigt, mest sannsynlig etter at en viss person synes det er artig og slå av sikringen mens PC'en står på...meget ofte. Og nå har jeg sett på et par steder, komplett.no og amentio.no. Eneste som har noe brukbart er amentio med en AM2 CPU, som ligger i overkant av ønsket beløp. Er det mulig og bruke AM3 prosessorer på et AM2/AM2+ hovedkort? Eller er det alternative nettsider som fortsatt har et rimelig og bedre utvalg av AM2/AM2+ CPU'er? Forhåndstakker for svar Er mulig på AM2+ hovedkort, som oftest er det bare en oppdatering gjennom BIOS du må gjennom. Gå på ASUS.com, finn hovedkortet ditt i drivere og support på siden der, last ned oppdateringen, og installer det gjennom Q-Flash, er vel det som er navnet på ASUS sin BIOS oppdatering. Så det skal ikke være noe problem. Ellers kan du snakke med PS.no, eller bare følge linken https://prisguiden.no/produkt/amd-phenom-x4-9950-black-edition-98036 Endret 23. juni 2011 av Outcasted Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Du kan kjøre AM3-CPUer i AM2-sokkel etter BIOS-oppdatering. Liste over støttede CPUer Om du kun skal spille litt spill og slikt er det ikke noe poeng i å kjøpe mer enn en firekjerner, Phenom II X4 955 BE er ditt beste valg da 1 Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Du kan kjøre AM3-CPUer i AM2-sokkel etter BIOS-oppdatering. Liste over støttede CPUer Om du kun skal spille litt spill og slikt er det ikke noe poeng i å kjøpe mer enn en firekjerner, Phenom II X4 955 BE er ditt beste valg da Enig med Arni her Ettersom AM2 prosessoren var dyrere enn AM3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Du kan kjøre AM3-CPUer i AM2-sokkel etter BIOS-oppdatering. Liste over støttede CPUer Om du kun skal spille litt spill og slikt er det ikke noe poeng i å kjøpe mer enn en firekjerner, Phenom II X4 955 BE er ditt beste valg da Enig med Arni her Ettersom AM2 prosessoren var dyrere enn AM3 Ikke bare er den billigere, den er også en god del raskere. Phenom I var en flopp. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 En 955BE til 795,- er en knakkende god pris for en kjapp oppgradering av am2/am3 systemer. Enig med Arni her - løp og kjøp Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Ikke bare er den billigere, den er også en god del raskere. Phenom I var en flopp. Flopp?! Nei, si ikke sånn, min 9550 blir lei seg Men back to topic: Ja, 955 Black Edition skulle være flotters! Dette også fordi du kan klokke den bedre enn mye annet på stock kjøler (Bare for å ikke lage unødvendige diskusjoner: Alt kan overklokkes på stock kjøler, og det meste de siste 2 år ganske lett også. Men velger likevel å påstå at AMD er lettere enn Intel bare fordi jeg slapp å forandre noe annet enn FSB. Perfekt for folk som aldri har gjort det før! ) Endret 26. juni 2011 av Outcasted Lenke til kommentar
KimOlsen87 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2011 Takk for alle tipsene, fint og høre. Får se i hvilken prisklasse ny CPU havner på, har litt økonomisk krøll Men en 955 Black Edition skal jeg se nærmere på. Ha en god...morgen Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Kos deg masse med hva enn du velger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå