Lelouch Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei! Noen som har erfaringer å klage på standpunktkarakter, som f.eks hva som eventuelt burde være med og ikke være med? Hvis det er noen som har lyst å hjelpe meg, send meg en personlig melding. Jeg kan betale via paypal, hvis det trengs. Har fått en 5er i et fag hvor jeg bare har fått 6ere. Fikk nettop begrunnelse fra læreren. Det var mye løgn i begrunnelsen :/ Takker. Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg kan ikke hjelpe deg med dette, men i fjor så var det noen på min skole som klagde på for dårlig karakter. Hans/hennes karakter gikk ned istedenfor opp etter at de hadde sendt inn klagen. Så det er mulig å gå ned og Bare nevner det til andre som har lyst til å klage :-) Men vis du bare får 6 i det faget så tror jeg ikke at du går ned :-) En ting jeg vet må være med er signatur fra foreldrene dine, så dere kan sikkert sette dere ned å skrive den sammen :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Så lenge du har bevis på at du kun har 6'ere, burde det fint være mulig å klage. Samtidig må du være i stand til å mot-argumentere det læreren har valgt å sette karakter på (begrunnelsen til læreren). Det er forresten vanskelig å hjelpe når du ikke sier hvilket fag det gjelder. Men, det viktigste du har i klagen er hvorfor du burde få den karakteren. Dette må du bevise/begrunne. I tillegg er det viktig at du har satt deg inn i karakterkriteriene, om det er noe der som ikke holder høyt nok nivå, kan læreren bruke dette som begrunnelse for karakteren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå