Amokk81 Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Hva skjedde: Hei, idag så har det vært en del tordenbyger her, og i den forbindelse så gikk strømmen og ble borte i 1 og 1 halv time. Pcen ble koblet ifra strøm og modem og modemet ble også koblet ifra alt før strømmen gikk og før tordenværet kom hit.(slo alt av da jeg hørte det langt unna) Da tordenværet var over og jeg koblet alt opp igjen så fungerte alt. Satt på maskinen et par timer etter dette og da gikk strømmen igjen i ca 2 sekunder(uten at det var noe lyn eller torden da) alt slo seg da selvfølgelig av,det tok et par min før jeg startet maskinen igjen, og da virket lydutgangene på hovedkortet og skjermkortet å alle andre funksjoner er normale, bortsett ifra nettverkstilkoblingen som er død. Vi har to maskiner fast koblet på nettet her og den andre kommer seg på nett uten problemer. Jeg sitter nå på en gammel bærbar jeg måtte grave ifrem fra et skap. Problemets art: Når jeg startet maskinen etter at strømmen var borte for andre gang så fikk jeg det røde krysset, jeg gikk da inn i enehetsbehandling og kikket på nettverkskortet, det sa da "ukjent enhet". Avinstallerte og reinstallerte driver og da finner den kortet ved navn, men det vil fortsatt ikke oprette en tilkobling og gir kun det røde krysset i "nettverksboksen". Nettverks tilknytningsboksen i w7 gir meg bare ett rødt kryss. Ingen lamper bak ved nettverks kabel instikket lyser. Ethernet lampen på modemet lyser når kabelen ifra pcen med den døde koblingen er koblet til og slukker når jeg kobler den fra. Feilsøking av nettverkstilkoblingen gir til svar: problemer funnet tjenesten Diagnostic Policy Service kjører ikke. -Har prøvd og starte den manuelt men det vil den ikke. Nettverkskabelen og modemet er i orden da jeg har det på den bærbare jeg sitter på nå. Den andre pcen som var koblet til nettverket og strømnettet samtidig da strømmen gikk men som ikke har noe problem nå var avslått på det tidspunkt da strømmen gikk Er det da mest sannsynlig at nettverkstilkoblingen min har gått rett åt skogen fordi den var tilkoblet og i bruk da dette skjedde? Hovedkortet kobling sitter på er et asus p5e3 pro hvis det er av interresse. Må jeg rett og slett kjøpe et eget nettverkskort her for og få den på nett igjen? Setter pris alle innspill som kan hjelpe, for detta er surt. Lenke til kommentar
Amokk81 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2011 Plugget litt frem og tilbake med kabelen etter at jeg skreiv detta, og da begynte den og lyse bak ve koblinga igjen.. Så ga jeg totalt beng i hva jeg hadde og ikke hadde på syste disken og reinstallerte os og drivere, og nå funker det igjen. Men hva som var feil har je itte snøring på. Bare fornøyd det funker igjen. Trøtt og happy, på tide og køye nå ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå