Gå til innhold

Corey v2


Anbefalte innlegg

Thor unt Anews: Ja, har lest det samme. Har bare vært veldig skeptisk til hvordan kroppen skulle takle det. Gikk jo ok.

 

Ellers bra løft corey! Monster benk. stå på!

 

Danke danke :) Har et stykke igjen på dine mark og knebøy rekorder. Dog, ikke tro at jeg ikke skal prøve å ta deg igjen ;):xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bring it!

 

120x 3 med 4 sett i knebøy i dag. 10 cm under Godkjent (styrkeløft) dybde også! :D

 

Tung markløft på onsdag, og tung benk i går. Herlig uke med bra energi!

 

Er det en challenge? For jeg elsker challenges :D Dog, er jeg usikker på om jeg greier godkjent styrkeløft.

 

Uansett, kudos!! :)

Lenke til kommentar

Godkjent dybde er: Øvre del av hofteledd skal være like under knærne. Andre ting som burde være på plass er:

 

1) At knærne følger vinkelen på tærne - ergo press knærne ut hele tiden - og vinkle føttene dine litt utover.

2) Stå litt breiere slikk at man kommer dypere og kobler inn hamerstings og gluteius.

3) Ikke press knærne for langt fram, skyv hoftene bak og sett deg ned som du presser knærne ut

4) fest blikket ca rett fram

 

Dette burde alle gjøre, for og få mest kraft og holde seg skadefri over tid - samt få noe ut av øvelsen.

 

TIPS:

 

1) Plasser stangen godt på ryggen (der den trives best)

2) få hoftene under stanga - og gå rolig ut ca 2-3 skritt

3) fest blikket fram - trekk pusten - og hold den - blås ut på vei opp når det blir tungt

4) stram magen - og spenn opp kroppen - spenn er viktig!

5) press albuene under stanga før du setter deg - det gjør at brystet kommer opp, og ryggen blir rettere. Detter albuene bakover følger kroppen etter og detter framover. Du trenger ikke holde tommelen rundt stanga - bedre og ikke gjøre det

6) stram rumpa på toppen, aktiver den før du starter også - ellers er det korsryggen som må ta over belastninga

 

har sikkert flere tips på lager, men håper det kommer til hjelp! Anbefaler og se denne!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=yInYKsTuDkA

Endret av joakimz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@joakimz : tok du alt det på toppen av hodet? Isåfall respekt!

 

Dagens økt:

 

Mark/Øvre Rygg/Biceps

 

Markløft:

 

8 x 60kg x 2

8 x 70kg

 

Pull ups:

 

Oppvarming NS

 

7 x bw + 5kg

8 x bw x 2

 

Smal Nedtrekk:

 

8 x 65kg x 3

 

T-bar Row:

 

8 x 50kg

8 x 60kg

8 x 50kg x 2

 

Biceps Curl EZ:

 

8 x 27kg x 3

 

Biceps Curl Concentration:

 

8 x 10kg pr. arm x 4

 

 

Kommentar:

 

Her kjente jeg at marken hadde redusert meg på pull ups. Gawd så tungt det var. Burde også tatt mer i mark da jeg kjente at 70kg var relativt greit. Bent over row utgikk da gymmen var særdeles overcrowded.

 

Ellers var det nesten som jeg dauet av latterkrampe på siste øvelse.. Først var det en jørgen foss-kopi som skulle ta pull ups, så var det en kompis av han som skulle ta rekord i benk på smith maskin-uten vekter (antall reps), så til slutt var det en gammel dame som skulle ta bred nedtrekk hvor hun glemmer å se hvor mye vekt som er på, så hun henger bare der å dingler... Da gadd jeg faen ikke å henge i klovnehuset mer så jeg lo HØYT å gikk.

Lenke til kommentar

Knebøy/Bryst/Triceps

 

Knebøy:

 

5 x 70kg

5 x 75kg

5 x 80kg

5 x 75kg

 

Kjente det stakk i ræva så jeg senket vekta og droppet det siste settet. Better safe than assless.

 

Benk:

 

Oppvarming NS:

 

2 x 100kg

 

5 x 92,5kg x 3

5 x 90kg x 2

 

Hantelpress:

 

5 x 60kg x 3

 

Overhead-press:

 

5 x 40kg x 3

5 x 45kg

 

Skuffa over vekten her. Trodde ihvertfall jeg skulle greie 50kg.

 

Rear Delts Row:

 

5 x 16kg x 5

 

Smalbenk:

 

5 x 70kg x 5

 

Dips:

 

5 x bw + 20kg x 4

5 x bw + 30kg

 

Skullcrusher:

 

5 x 37kg x 4

 

 

Kommentar:

 

TUUUUUNG økt. Veldig fornøyd med benken. Er ikke helt sikker på om det blir en økt imorgen pga. da det verker i hele kroppen atm. Kan være jeg tar en kjapp markløft, men tar avgjørelsen imorgen når alle fakta er på bordet :p

 

Vurderer også å kjøre 5x5 november, bare for å prøve noe annet i en periode. Har tross alt kjørt 3 x 8/10 i snart 2,5 år.

Lenke til kommentar

Mark/Øvre Rygg/Biceps

 

Markløft:

 

3 x 80kg x 3

 

Nedtrekk smal

 

5 x 70kg x 5

 

T-bar row:

 

5 x 50kg x 4

5 x 55kg

 

Biceps Curl EZ:

 

5 x 37kg x 3

5 x 32kg x 2

 

Biceps Curl concentration:

 

6 x 13kg pr. arm x 5

 

 

Kommentar:

 

Måtte ta det veldig med ro idag. Har fått en strekk eller noe i rævva, og gidder ikke risikere noe. Fikk unna en økt selv om jeg hadde tenkt å skippe, så alt er jo egentlig pluss pluss.

Lenke til kommentar

DELOAD Knebøy/Bryst/Skulder/Triceps

 

Knebøy:

 

8 x 60kg x 3

 

Benk:

 

8 x 70kg x 3

 

Hantelpress:

 

6 x 48kg x 3

 

Overhead Press:

 

8 x 30kg x 3

 

Rear Delts Row:

 

8 x 12kg x 3

 

Trening med okklusjon:

 

Dips

 

8 x 8 x 8 Dem Buuuuurns us!

 

Franskpress:

 

8 x 24,5kg x 3

 

Skullcrusher:

 

8 x 24,5kg x 3

 

Triceps Kickback:

 

8 x 8kg pr. arm x 3

 

 

Kommentar:

 

Kjempebra økt når det kommer til pump. Dette okklusjongreiene skal testes litt mer, spesielt på biceps. RAWR!! Les min bedømmelse av det nedenfor.

 

Spennende sak!

Kunne vært interessant å prøve. Spørsmålet er vel om sportsteip fungerer like bra? Isåfall prøver jeg det på triceps imorgen

Da har jeg testet dette ut idag, og min foreløpige mening er at dette er imponerende greier!

Ble ferdig med treninga klokken 13:38 idag og jeg sitter her på jobb med en pump som ikke vil gi seg. Dette er rart, da jeg føler pumpen min er borte så fort jeg går ut av dusjen.

En positiv bieffekt (som ihvertfall jeg har fått idag) av det er at fokus-nivået går veldig opp ala jack3d. Om dette er pga smertene eller pga noe annet har jeg ikke snøring på men det er veldig tilfredstillende.

Som det også nevnes i artikkelen er dette vondt. Veldig vondt! Tok dips, som jeg normalt ikke har noen problemer med overhodet, 8 reps føltes ut som jeg skulle dø! En annen interessant observasjon er at blodet "blir der" etter du tar av teipen/bandasjen/etc., ikke som når du klemmer fingeren hvit og slipper. Ellers ser det jo ganske teit ut (se bilde) at armene dine er røde som nykokte hummere, mens resten av kroppen ikke er det

Bilde:

 

post-165859-0-55865100-1352124959_thumb.jpg

Prøvde gjøre til et morsomt fjes, max fail der.

 

 

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Cornelis Elander :tease: anbefalte å ta preacher-benken bort til kabelmaskinen å curle med 1 hånd om gangen. Har ikke vært gay nok til å prøvd det selv, men du kan jo gå i forveien du!

 

Haha, din lille Cornelis-wannabee :D

 

Mange på mitt senter så gjør dette allerede (uten at jeg har sett særlig gunz framgang på noen av dem) så kanskje jeg skal prøve det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest ein eller anna plass at det er gunstig å ta knebøy før alt anna pga produksjonen av testosteron. Produksjonen øker under tunge beinøvingar, og får ein veldig positiv effekt på alt du trenar etterpå.

Hugsar ikkje kor eg leste det, men grunnen til at eg tek knebøy først, er fordi det er dritt :p

Spørs kva du vil prioritere. Eg har ikkje sett noko bevis på at knebøy før resten betyr stort, anna enn at du har litt mindre energi etterpå. Eg knebøy sist og midt i programmet.

Det grunnar nok mest ut i at du tar dei øvingane du treng mest energi på først. Ulempa er at du brukar opp mykje energi på knebøy. Det betyr ikkje at du bør ta biceps curl først, men gjerne benk, roing, militærpress osv.

Lenke til kommentar

Spørs kva du vil prioritere. Eg har ikkje sett noko bevis på at knebøy før resten betyr stort, anna enn at du har litt mindre energi etterpå. Eg knebøy sist og midt i programmet.

Det grunnar nok mest ut i at du tar dei øvingane du treng mest energi på først. Ulempa er at du brukar opp mykje energi på knebøy. Det betyr ikkje at du bør ta biceps curl først, men gjerne benk, roing, militærpress osv.

 

Jeg mener at man bør kjøre bøy/mark som første øvelse. Det er så mange støttemuskler involvert at man fort får dårlig form om man kjører iso/andre baseøvelser før. Men det er klart, man bruker mye power på baseøvelsene, men igjen er jo det bare bra.

Lenke til kommentar

Jeg mener at man bør kjøre bøy/mark som første øvelse. Det er så mange støttemuskler involvert at man fort får dårlig form om man kjører iso/andre baseøvelser før. Men det er klart, man bruker mye power på baseøvelsene, men igjen er jo det bare bra.

Eg ser ikkje heilt automatikken i at knebøy får dårlig form fordi du tar andre øvingar først.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt annpå også da. Man kjører f.eks ikke lårcurl før knebøy, eller biceps før pull ups eller markløft, men benkpress før knebøy og sånt er vel ikke noe problem. Men ser ingen vits og gjøre det med mindre man har en god grunn.

Prioritere andre øvingar enn knebøy og markløft til dømes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...