Gå til innhold

Corey v2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bøse jævel. Jeg har visst større armer enn deg, men ser virkelig ikke slik ut.

 

Takktakk :)

 

Armer er definetivt et av mine største forbedringspotensialer. Jeg er veldig fornøyd med veksten og utseende på triceps, men ikke så fornøyd med det samme på biceps. Målte du deg btw? Jeg er nysgjerrig på tallene! ;)

Lenke til kommentar

Ben/Nakke

 

Oppvarming Widowmaker:

 

5 x 100kg

5 x 120kg

3 x 140kg

 

Knebøy:

 

3 x 80kg

1 x 90kg Ny Pr!

1 x 95kg Ny Pr!

 

3 x 80kg

3 x 75kg x 2

 

Markløft pyramide:

 

3 x 60kg

3 x 70kg

3 x 80kg

3 x 90kg

3 x 100kg Ny Pr!

 

Lunges på benk:

 

5 x 40kg pr. fot x 3

 

Upright Row:

 

8 x 32kg x 3

 

Y-Raise:

 

8 x 8 kg x 3

 

 

Kommentar:

 

Gøy med nye rekorder, igjen. Greide endelig egen kroppsvekt i knebøy! Om det er min nye måte å trene på, tech nutrition sitt proteinpulver, eller kreatinen (som jeg btw HATER) som er grunnen har jeg ikke peiling på... Noe må jeg gjøre riktig..

 

Sidenote: drakk kun en liten shake med kreatin før trening. Dette PF greiene kommer til å gå lett som faen :D

Lenke til kommentar

Trodde widowmaker var 20 reps jeg. F.eks 20 reps i benpress-maskinen er widowmaker.

 

Gratulerer med nye PR i markløft og knebøy forresten. Må passe meg ser jeg ;)

 

Aaah, jeg syns å huske at ronnie coleman (??) tok max i denne øvelsen og kalte den for widowmaker. Uansett er det bare detaljer. Synes widowmaker er et kulere navn :p

 

Danke danke :) Komme skikkelig igang med kreatinen så skal du ikke se vekk ifra litt volumøkning også :D

Lenke til kommentar

Hm, kanskje jeg også må starte på kreatin. Merker du bedre trøkk på treningene?

 

Tja, jeg har gått på kreatin i 5 dager nå. Jeg kjenner kanskje noen få prosent mere trøkk, men for alt jeg vet kan det være placebo.

 

Ville isåfall heller anbefale deg å teste ut "nerve-stimuli" (kommer ikke på noe bedre navn, så hvis noen vet det så holla at me) som jeg holder på med. Varmer opp med å gå til ca. 10 kg under max (eksempel oppvarming benk der arbeidssettet skal være 8 x 85kg x 3 : 5 x 60kg - 5 x 70kg - 3 x 80kg - 1 x 90kg x 2 - 1 x 100kg). Pga dette føles arbeidssettet MYE lettere. Har jo tross alt gått opp 7.5 kg i arbeidssett på benk på ca. 1 mnd siden jeg begynte med det ;)

Lenke til kommentar

Ang dette med kratin burde du lese dette innlegget av Dukien:

 

 

Vel, vi har i motsetning til hva folk tror utrolig bra forskning på dette ned på biopsi-nivå (tar en vevsprøve av muskulatur og måler mengde kreatin-fosfat)

I den samlende poolen av meta-analyser, dvs - alt av reviews som har blitt inkludert(er kriterier for å ekskludere studier med høy bias-faktor)

bias = Kriteriene ikke godkjent som f.eks interessekonflikt (kostholdbransjen sponser forskning etc)

Og når du plasserer 100 personer i et rom så vil 30 personer ikke respondere på kreatin-stimuli i det hele tatt, mekanismene på dette er ikke forstått - men det ligger mest sannsynlig genetisk betinget.

Altså 30% responderer ikke i det hele tatt.

Åssen fyller du et basseng som allerede er fullt? Lagrende av muskel-glykogen og kreatin-fosfat er delvis trenbare, med det mener jeg at du får en liten økt kapasitet, men som nevnt i første setning så er det likevel temmelig lite å hente for gjennomsnittpersonen. Alikavel viste studiene at alle de 30% som fikk placebo; altså fake kreatin mente at den responderte og fikk et vannvittig pump og økt styrke - mens både biopsi samt måling av kreatinin i urin viste ingen signifikant endring.

Rewievs av studiene viser at i gjennomsnitt så blir den ekstra ATP <--> ADP nok til det aller første løftet ved en hard styrkeøkt, noen får litt mere og andre igjen får litt mindre, men dette er altså gjennomsnittet.

Så hvorfor all fokuset på kreatin som endogent tilskudd tenker du sikkert?

Når det står på pakken "30% økt styrke" og lignende så er det glitter pakket inn og dem vet at målgruppen stoler på dette ( derfor sponsing av personer som tar steroider men påstår at det var dette spesifikke kosttilskuddet som gjorde dem slik)

Realiteten var at det var kanskje én person i studiene som fikk opp til 30% økning --->" nok for å dokumentere" at kanskje en person fikk opptil 30% økt respons, men hva var utgangspunktet til denne personen? Dårlig kosthold fra før av? Hva med gjennomsnittet? Det er nemlig ikke merkekrav til kosthold-bransjen i Norge så du kan påstå og trikse med tallene helt lovlig til det motsatte er bevist, og her kommer det geniale :

Forteller du en løgn lenge nok så blir det til en sannhet og derfor er det bare å sponse de "svære guttene" så hver gang en ny person starter å trene hva gjør han? Kjøper tilskudd og når du akkurat har startet å trene hva skjer da? Jo du øker vannvittig mye i muskelmasse da det er da potensiale fra å gå ifra "ingenting --> økt " er størst og da tenker man " det må være kreatin og alt det andre jeg tok" som jeg burde takke.

 

 

Eg meiner det er bedre å ta det for å vere på den "sikre sida" om det så bare er placebo, så øker ein. Har sjølv tatt ei pause, men kjem nok til å begynne med det igjen. Det einaste som er kjipt med kreatin er kviser og at ein må hugse å ta det kvar dag...

 

Forresten: grattis med ny pers!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det einaste som er kjipt med kreatin er kviser og at ein må hugse å ta det kvar dag...

 

Forresten: grattis med ny pers!

 

Interessant. Selv får jeg masse vann i kroppen når jeg har gått på det, så jeg antar at det fungerer på meg, dog har jeg flere negative bieffekter som svimmel, kvalm og vondt i hodet. Derfor har jeg begynt litt forsiktig.

 

Ellers, takketakk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...